Research Article
BibTex RIS Cite

Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı

Year 2019, Volume: 12 Issue: 23, 157 - 166, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.539077

Abstract










Soundpainting, Walter
Thompson tarafından 1974 yılında sahne sanatlarının farklı disiplinleri için
geliştirilen, çok disiplinli gerçek zamanlı işaret dilidir. Bu çalışmada
2017-2018 eğitim öğretim yılında, OMÜ Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıf yıl
sonu koro konseri ile sonuçlanan Soundpainting yaklaşımlı koro eğitimi süreci
incelenmiştir. Araştırmada, önceden belirlenmiş ve çalışılmış olan Kızılcıklar
Oldu Mu? çok sesli koro parçası içerisinde icra edilmiş olan, Soundpainting
jestleri ve paletlerinin kullanımı ve müzikal kazanımları incelenmiştir. Araştırma,
betimsel bir çalışma olup, veriler kaynak tarama ve gözlem yolu ile elde
edilmiştir. Araştırmada, koral doğaçlama süreci içinde, koro şefi, besteci ve
yorumcu rolünü üstlenirken; koristlerin, hem temel hem de yaratıcı müzikal
kararlar için giderek daha fazla sorumlu hale geldiği görülmüştür.

References

  • Bilgin, Y. Coşkuner, S. (2016). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”, Turkish Studies 12 (4), 91-110.
  • Coşkuner, S. (2016). “Effects of Soundpainting Applications On Performance”, Educational Research And Reviews. 11 (15), 1391-1401
  • Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Koro Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkileri”, The Journal Of Academic Social Science Studies. No:64, p.49-58.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perception Of Audience On Soundpainting Performance”, Journal Of Education And Training Studies. 6 (10). p.142-147
  • Coşkunsoy, B. Ö. (2018). Koro Şefinin Beden Dili Kullanımının Müzikaliteye Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Durrant, C (2000). “It Is Not What You Do, It’s The Way You Do It: A Study Of Encounter Between Choral Conductor And Singer”, The Phenomenon of Singing. 1 (2). p. 94-100
  • Ensley, C. (2015). The Creative Commodity: A Study of Improvisation in Middle And High School Choral Clasroom in Florida. Selected Honour Thesis. Southeastern University, Lakeland.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I. New York
  • Yun, G. J., Willingham, L. (2013). “JABBLE! Choral Improvisation: A Model Of Sheared Leadership”, The Phenomenon Of Singing. Vol.9, p.238-250.

Soundpainting Approach in Choir Education and Performance

Year 2019, Volume: 12 Issue: 23, 157 - 166, 30.06.2019
https://doi.org/10.21602/sduarte.539077

Abstract










Soundpainting is a multi-disciplinary, real-time sign language developed
by Walter Thompson in 1974 for different disciplines of performing arts.
In this study, the choir
education process with Soundpainting approach was examined which resulted
year-end choral concert of the 3rd class OMU Music Education Department. In the
study, use and musical gains of Soundpainting gestures and palettes embedded polyphonic
chorus pieces Kızılcıklar Oldu Mu? which was predetermined and studied was
examined. The research is a descriptive study and the data were obtained by literature
review and observation. In the research, in the process of chorale
improvisation, while the choir conductor play a role as composer and performer;
choristists have become increasingly responsible for both basic and creative
musical decisions.

References

  • Bilgin, Y. Coşkuner, S. (2016). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”, Turkish Studies 12 (4), 91-110.
  • Coşkuner, S. (2016). “Effects of Soundpainting Applications On Performance”, Educational Research And Reviews. 11 (15), 1391-1401
  • Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Koro Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonu Üzerindeki Etkileri”, The Journal Of Academic Social Science Studies. No:64, p.49-58.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perception Of Audience On Soundpainting Performance”, Journal Of Education And Training Studies. 6 (10). p.142-147
  • Coşkunsoy, B. Ö. (2018). Koro Şefinin Beden Dili Kullanımının Müzikaliteye Etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Durrant, C (2000). “It Is Not What You Do, It’s The Way You Do It: A Study Of Encounter Between Choral Conductor And Singer”, The Phenomenon of Singing. 1 (2). p. 94-100
  • Ensley, C. (2015). The Creative Commodity: A Study of Improvisation in Middle And High School Choral Clasroom in Florida. Selected Honour Thesis. Southeastern University, Lakeland.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I. New York
  • Yun, G. J., Willingham, L. (2013). “JABBLE! Choral Improvisation: A Model Of Sheared Leadership”, The Phenomenon Of Singing. Vol.9, p.238-250.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Araştırma Makalesi
Authors

Sonat Coşkuner 0000-0003-3252-7803

Publication Date June 30, 2019
Submission Date March 13, 2019
Acceptance Date May 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 23

Cite

APA Coşkuner, S. (2019). Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-E Sanat Dergisi, 12(23), 157-166. https://doi.org/10.21602/sduarte.539077
AMA Coşkuner S. Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-e. June 2019;12(23):157-166. doi:10.21602/sduarte.539077
Chicago Coşkuner, Sonat. “Koro Eğitimi Ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı”. Art-E Sanat Dergisi 12, no. 23 (June 2019): 157-66. https://doi.org/10.21602/sduarte.539077.
EndNote Coşkuner S (June 1, 2019) Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-e Sanat Dergisi 12 23 157–166.
IEEE S. Coşkuner, “Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı”, Art-e, vol. 12, no. 23, pp. 157–166, 2019, doi: 10.21602/sduarte.539077.
ISNAD Coşkuner, Sonat. “Koro Eğitimi Ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı”. Art-e Sanat Dergisi 12/23 (June 2019), 157-166. https://doi.org/10.21602/sduarte.539077.
JAMA Coşkuner S. Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-e. 2019;12:157–166.
MLA Coşkuner, Sonat. “Koro Eğitimi Ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı”. Art-E Sanat Dergisi, vol. 12, no. 23, 2019, pp. 157-66, doi:10.21602/sduarte.539077.
Vancouver Coşkuner S. Koro Eğitimi ve Performansında Soundpainting Yaklaşımı. Art-e. 2019;12(23):157-66.
Art-e 12/1/2011 yılından sonraki sayıları tam metin olarak, 12/1/2008 yılından sonraki sayıları ise indeks olarak EBSCO'da Art Source isimli veri tabanında yer almaktadır.