Globalleşme süreci ile global pazarlar, global tüketiciler, global markalar ortaya çıkarken, rekabetin boyutu da değişerek global hale gelmiştir. Ülkelerin sahip oldukları, ekonomik, sosyal ve kültürel değerler yanında, sahip oldukları teknoloji ve bilgi düzeyi ile bunlardan yararlanılması, ülkelerin global rekabet içinde ki yerini belirlemektedir.
Çünkü günümüzde rekabetin boyutu değişerek faktör güdümlü rekabetten, teknoloji ve bilgiye dayalı rekabete yönelinmiştir. Bu çalışmanın kapsamı içinde, rekabet, rekabet sürecinin değişimi ve teknolojik gelişmeler bağlamında global rekabet ele alınıp incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 4, 2014 |
Submission Date | December 31, 2014 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 1 Issue: 3 |
Journal of Selçuk University Social Sciences Vocational School is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).