Öğretmenlerin
sınıf yönetimi açısından temel görevi, olumlu bir öğrenme ortamı oluşturma ve
öğretimin etkili olmasını sağlamaktır. Ancak günlük hayatta karşılaşılan güç
ilişkileri çoğu zaman sınıf ortamında da kendini gösterebilmekte, bu durum
gerek deneyimli gerekse mesleğinin ilk yıllarında olan öğretmenlerin sınıf
yönetimi konusunda kaygılanmasına neden olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ortaöğretim
kurumlarında çalışan öğretmenlerin sınıf
yönetiminde yaşadıkları kaygı düzeyini belirleyerek, bazı değişkenler açısından
incelemektir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim-öğretim döneminde Adana’daki merkez
ilçelerde bulunan liselerde çalışan öğretmenlerden 187’si gönüllü olarak
katılmıştır. Verilerin toplanmasında “Kişisel
Bilgi Formu” ve “Sınıf Yönetimi Kaygı Ölçeği” kullanılmış, verilerin analizinde
Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırmanın
sonucunda öğretmenlerin sınıf yönetimi konusunda
kaygı düzeylerinin genel olarak düşük olduğu saptanmış, erkek öğretmenlerin
kaygı düzeylerinin nispeten daha yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Ulaşılan
sonuçlara göre meslek liselerinde meslek derslerine giren ve mevcudu daha az
olan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi kaygı düzeyi daha
yüksektir.
The teachers’ primary
task in classroom management is creating a positive instruction environment and
being effective in teaching. However, power relations in daily life can often
manifest themselves in the classroom environment, which can cause experienced
teachers to worry about classroom management if they are new to the profession.
The purpose of this research is to investigate the grade of anxiety in
classroom management by various variables. 187 of the teachers who are working
in the high schools in Adana province participated in the research voluntarily
in the academic year of 2017-2018. Data collected using "Personal
Information Form" and "Classroom Management Anxiety Scale" were
analyzed by using Mann Whitney-U and Kruskal Wallis tests. As a result, it was
found out that teachers' anxiety levels of classroom management were generally
low and male teachers' anxiety levels were relatively higher. According to the
results obtained, the teachers who work in vocational high schools, those who
give vocational courses and those who work in less crowded classrooms are more
worried about management in classroom.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |