Medya
okuryazarlığı
medya araçlarını
kullanarak iletilere ulaşma,
bu iletileri anlama, eleştirme
ve değerlendirme
becerisidir. Kişiler,
kültürler,
kurumlar üzerinde
oldukça
fazla etkiye sahip olan medya ve medya araçları
özellikle öğrenciler
üzerinde bilgi
teknolojilerinin kullanımı
açısından
olumsuz etki yaratabilecek bir güçtür.
Bu nedenle, öğrencilerin
medya mesajlarını
doğru
algılamalarının,
medya mesajlarına
yönelik eleştirel
bakış açısı
geliştirmelerinin,
tüketici konumdan çıkarak
gerçekliği
ve sanallığı
ayırt
edebilme becerisi kazanmalarının
gerekliliği
medya okuryazarlığı
kavramını
gündeme
getirmektedir. Ancak ülkemizde
sekizinci sınıfa
devam eden disleksili öğrencilerin
medya okuryazarlık
bilinç
düzeylerinin
kendi görüşleri
açısından
değerlendirildiği
araştırmalar
sınırlıdır.
Dolayısıyla
bu araştırma,
sekizinci sınıfa
devam eden disleksili öğrencilerin
medya okuryazarlık
bilinç
düzeylerinin
kendi görüşleri
açısından
belirlenmesine yönelik
betimsel bir araştırmadır.
Araştırma
30 disleksili öğrenciyle
yürütülmüştür.
Araştırmada
nitel araştırma
yöntemlerinden biri
olan ‘’Görüşme
Yöntemi’’
kullanılmıştır
ve araştırmacılar
tarafından
geliştirilen
‘’Yarı
Yapılandırılmış
Görüşme
Formu’’
öğrencilere
uygulanmıştır.
Araştırmadan
elde edilen verilerin analizinde ‘’İçerik
Analizi Tekniği’’
kullanılmıştır.
Araştırmadan
elde edilen sonuçlara
göre; öğrencilerin
medya okuryazarlık
bilinç
düzeylerinin
düşük olduğu,
medya ile ilgili bazı
bilgilere sahip olsalar da medya ve medya araçlarının
olumsuz etkilerinden nasıl
korunacaklarını
bilmedikleri ortaya çıkmıştır.
: Medya Medya Okuryazarlığı Okur Yazarlık Özel Eğitim Ortaokul
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 38 |