In this study prospective primary school teachers’ attitude towards mathematics, mathematics selfefficacy
beliefs, teacher self-efficacy beliefs, academic success are determined. Furthermore the
relationships among these variables, whether or not they differ significantly with respect to gender and
high school graduated are investigated. This study was descriptive; general survey design was used and
quantitative techniques were used to gather, analyze and interpret the data. Pearson-r correlation show
that there is statistically significant relationship between attitude towards mathematics and mathematics
self-efficacy beliefs, between attitude towards mathematics and teacher self-efficacy beliefs and between
teacher self-efficacy beliefs and mathematics self-efficacy beliefs. t- test shows that both male and female
teacher candidates’ scores from these variables do not differ significantly. One way variance analysis
(ANOVA) give among these dependent variables only attitude towards mathematics differ significantly
with respect to high school graduated.
Attitude Towards Mathematics Mathematics Self-Efficacy Beliefs Teacher Self-Efficacy Beliefs
Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik
algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları belirlenmiş ve bunlar arasındaki ilişkiler incelemiştir. Ayrıca bu duyuşsal özelliklerin cinsiyet, lise türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu inceleme,
96 sınıf öğretmen adayına uygulanan anketlerden elde edilen verilerin istatistiksel analizleri yapılarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırma bu haliyle betimsel nitelikte bir araştırma olup genel tarama modeli
kullanılmıştır. Verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında nicel yöntemler kullanılmıştır. Pearsonr
korelasyon analizleri, matematiğe yönelik tutum ile matematiğe karşı öz-yeterlik algıları puanları
arasında, matematiğe yönelik tutum ile öğretmen öz-yeterlik inançları puanları arasında ve matematiğe
karşı öz-yeterlik algıları ile öğretmen öz-yeterlik puanları arasında pozitif yönde istatistiksel olarak
anlamlı ilişkilerin olduğunu göstermiştir. t-testi sonuçları erkek ve kız öğretmen adaylarının matematiğe
yönelik tutum, matematiğe karşı öz-yeterlik algısı, öğretmen öz-yeterlik ve akademik başarı ortalama
puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Tek yönlü varyans
analizi (ANOVA) araştırmada kullanılan bağımlı değişkenlerden sadece matematiğe yönelik tutum
puanları arasında, öğretmen adaylarının farklı liselerden mezun olması durumuna göre anlamlı bir
farklılık olduğu göstermiştir.
Matematik Tutumu Matematik Öz-Yeterlik Algısı Öğretmen Öz-Yeterlik İnancı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA86VA93UR |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |