Bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulamalarına yönelik dersler ve bu dersler
sırasında alınan süpervizyon, yüksek lisans ve doktora düzeyindeki öğrencilerin mesleki
becerilerini geliştirmeleri açısından oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı,
psikolojik danışma ve rehberlik alanında yüksek lisans ve doktora yapan öğrencilerin,
bireysel ve grupla psikolojik danışma uygulamalarına ilişkin derslerde aldıkları
süpervizyon hakkındaki görüşlerini araştırmaktır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı
tarafından geliştirilen “Bireysel ve Grupla Psikolojik Danışma Uygulama Derslerini
Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Araştırma grubu, farklı üniversitelerin Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Anabilim dalına devam etmekte olan toplam 34 yüksek lisans ve
doktora öğrencisinden oluşmaktadır. Elde edilen bulgular literatür ışığında
tartışılmıştır.
Bireysel psikolojik danışma grupla psikolojik danışma süpervizyon yüksek lisans ve doktora öğrencileri
Individual and group counseling practicum courses are very important in development of
counseling skills of graduate (master’s and PhD) counseling students. The purpose of the
present study is to examine the perceptions of graduate students’ related supervision in
individual and group counseling practicum courses. Individual and Group Counseling
Practicum Evaluation Form was developed by the researcher and used as the data
collection instrument. The sample of the study consisted of 34 master’s and PhD students
from counseling departments of different universities in Turkey. The findings of the study
were discussed in the light of the literature.
Individual counseling group counseling supervision master’s and PhD students
Diğer ID | JA69JS39EC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 2 |