Bu araştırma, İlköğretimin beşinci sınıf Fen Bilgisi dersi “Ses” ünitesinin öğretiminde, Çoklu Zekâ
Kuramının öğrencilerin erişisine etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma deneysel
desendedir ve ön test-son test kontrol gruplu modelde çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, TED Özel
Aliağa İlköğretim Okulunun beşinci sınıfına devam eden öğrenciler arasından seçilmiştir. Toplam 57
öğrenci üzerinde yürütülen bu araştırma, beşinci sınıf Fen Bilgisi dersi “Ses” ünitesine ilişkin bilişsel
alanın bilgi, kavrama ve uygulama düzeylerindeki davranışları ile sınırlandırılmıştır. Veri toplama aracı
olarak düzey belirleme (erişi) testi kullanılmış; bu araçtan elde edilen bulgular ile denenceler test
edilmiştir. Buna göre, İlköğretim Fen Bilgisi dersi “Ses” ünitesinde Çoklu Zekâ Kuramının uygulandığı
deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin bilişsel alanın bilgi,
uygulama ve toplam erişi düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı farklar vardır. Sonuç olarak,
Fen Bilgisi dersinde Çoklu Zekâ uygulamalarının, bilişsel öğrenmelerle ilgili davranışları
gerçekleştirmede etkili olduğu ifade edilebilir.
In this research, the effect of the Multiple Intelligences Theory on the achievement of the students was
examined on the teaching of “Sound” unit in Science course in the fifth grade of primary school. The
research was experimental and the study sample consisted of 57 students in the fifth class in TED Aliağa
College. The research was limited with the behaviors in the levels of knowledge, comprehension and
application of cognitive domain that was chosen to “Sound” unit of Science course. To test hypothesis of
the study, “pretest- posttest” model with control group were applied. Achievement test was used as data
collecting instrument and hypothesis were tested with the findings obtained from the instrument. The
results of the study reveal that there are significant differences in the levels of knowledge, application and
total achievement of cognitive domain between the groups and the results reveal that experimental group
achieved better than the control group. As a result it can be said that the use of Multiple Intelligence
implementations in Science courses can be effective in comprehension and cognitive learning.
The theory of multiple intelligences achievement intelligence science
Diğer ID | JA78ST66PV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 2 |