Bu araştırmanın amacı 6. sınıf Fen
Bilimleri dersi Vücudumuzda Sistemler Ünitesi’nin öğretiminde eğitsel filmlerin
öğrencilerin akademik başarı ve fen konularına yönelik ilgi düzeylerine
etkisini incelemektir. Araştırmanın örneklemi, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı
güz döneminde Ankara ili, Mamak İlçesi’nde, bulunan bir ortaokulun 6. sınıfında
öğrenim gören toplam 55 öğrenciden oluşmuştur. Öğrenim, deney grubunda eğitsel
filmler ile kontrol grubunda ise eğitsel filmler kullanılmadan, 5E öğrenme
modeli ile devam ettirilmiştir. Araştırmada verileri toplamak için yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma sonucunda grupların hem boşaltım
sistemi başarı ön test puan ortalamaları arasında hem de sistemler başarı testi
ön test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir
fark olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte deney ve kontrol grubunda bulunan
öğrencilerin çalışma sonrasında boşaltım sistemi başarı son test puan
ortalamaları ve sistemler başarı testi son test puan ortalamaları arasında
deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılık olduğu
bulunmuştur. Çalışmadan elde edilen diğer bir sonucuna göre deney ve kontrol
guruplarında yer alan öğrencilerin uygulama öncesi fen konularına yönelik ilgi
ölçeği ön test puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulunmamıştır. Son olarak, uygulama sonrası yapılan ölçümlerde
grupların fen konularına yönelik ilgi ölçeği son test puanları arasında
istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir farklılık olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Submission Date | November 6, 2019 |
Acceptance Date | May 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 18 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.