Okuma becerisi eğitiminin nihai hedefi okuduğunu tam olarak
anlayabilen bireyler yetiştirmektir. Bu çalışmada, 7. sınıf öğrencilerinin
okuma stratejileri üstbilişsel farkındalık ile okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki
ilişki ve bunların cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır.
Nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi ile gerçekleştirilen ve 217 7.
sınıf öğrencisinin yer aldığı çalışma neticesinde öğrencilerin okuma stratejilerini desteklemeve genel okuma stratejisiortalaması, orta, problem çözme stratejisiortalaması
yüksek,okuduğunu anlama ortalaması 16,793±5,985 (Min=3; Maks=33) düşük olarak
saptanmıştır. Öğrencilerin cinsiyete göre okuma stratejileri üstbilişsel
farkındalık düzeylerinin, ölçeğin tüm alt boyutlarında kızlar lehine
farklılaştığı sonucu ortaya çıkmıştır. Cinsiyet değişkenine göre okuduğunu
anlama düzeyinde de kızların erkek öğrencilere göre daha başarılı oldukları
sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |