BibTex RIS Cite

-

Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 124 - 136, 24.07.2014

Abstract

The aim of this research is to develop a valid and reliable scale in order to determine teachers’ views with respect to the primary school 2nd grade English curriculum within the scope of illuminative evaluation model. The draft scale having 83 items, which was developed through literature review about illuminative evaluation model and by analyzinga variety of program evaluation studies, was reorganized as having 71 items and four likert-type after specialists’ views. After the applications, the scale was developed exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis. In the spring semester of 2013-2014 educational year, 194 teachers for exploratory factor analysis and 154 teachers for confirmatory factor analysis participated to the study, which makes 348 primary school 2nd grade English teachers. Having analyzed the data, it was found that the scale consisted of three factors and 38 items. The names of the factors were determined as ‘views regarding aims and content’, ‘views regarding measurement and evaluation’ and ‘views regarding teaching-learning process and environmental dimension’. Furthermore, internal consistency reliability coefficient levels of scale factors are 0.922; 0,850 and 0.857 respectively

References

  • Sınıfta İngilizce oyunlara yer verilmektedir.
  • Program öğrenme-öğretme sürecinde farklı ortamların
  • (drama, oyun, şarkı) yaratılmasına olanak sağlamaktadır.
  • Öğrenme-öğretme süreci, içerikle tutarlıdır.
  • Derste İngilizce konuşulmaktadır.
  • Program teknoloji kullanımına olanak sağlamaktadır.
  • Programın öğrenme-öğretme süreci öğrencilerin derse aktif
  • bir şekilde katılımını sağlamaktadır.
  • Kazanımlar, programın genel amaçlarıyla tutarlıdır. 153 0.70 .763 2.97 153 0.82 44.49 .724 2.54 153 0.68 45.85 .636 153 153 0.75 .601 2.97 48.69 TARTIŞMA ve SONUÇ
  • Bu çalışmada aydınlatıcı değerlendirme modeli kapsamında ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim
  • programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı
  • geliştirmek amaçlanmıştır. 2013-2014 öğretim yılında ilk defa uygulanmaya başlanan ilkokul 2. sınıf
  • İngilizce öğretim programının değerlendirilmesine yönelik hazırlanan bu ölçek programın eksik
  • yönlerini belirleyerek program geliştirme çalışmaları için ilgili ve yetkili makamlara faydalı olacak
  • veriler elde edilmesini sağlayacağından önemli olarak değerlendirilmektedir. Yapılan çalışmanın bir
  • katkısı da alanyazın taraması sonucunda ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının
  • değerlendirilmesine yönelik herhangi bir ölçek geliştirme çalışmasının olmayışı ve geliştirilen
  • ölçeğin bu eksikliği giderebilecek olmasıdır.
  • Yapılan analizler sonucunda ölçeğin üç faktörden oluştuğu ve toplam madde sayısının 38
  • olduğu saptanmıştır. Bu faktörler, araştırmacılar tarafından ‘kazanım ve içeriğe ilişkin görüşler’,
  • ‘ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler’ ve ‘öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyuta ilişkin
  • görüşler’ olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin güvenirliği iç tutarlılık güvenirlik katsayısı kullanılarak
  • sınanmıştır. Ölçek faktörlerinin iç tutarlılık güvenirlik katsayıları sırasıyla 0.922; 0.850 ve 0.857
  • olarak oldukça yüksek bulunmuştur. İleriye dönük olarak geliştirilen ölçeğin güvenirliği bu
  • çalışmada kullanılan iç tutarlılık güvenirlik katsayısının yanında test-tekrar test ya da iki yarı test
  • güvenirliğiyle sınanabilir.
  • Geliştirilen ölçekte dört madde (5, 7, 32, 34) faktör ismi ile uyuşmamaktadır. Bu maddelerin
  • çıkarılması durumunda faktör yapısı bozulmaktadır. Bu nedenle, bu maddelerin anlamları uygulama
  • öncesinde yeniden düzenlenecektir.
  • Geliştirilen ölçeğin önce açımlayıcı ardından doğrulayıcı faktör analizi yöntemi kullanılarak
  • geçerlik ve güvenirliği sağlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkin bulgular, ölçeğin
  • ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla
  • kullanılabilir nitelikte olduğunu göstermektedir.
  • Buist, M. (1984). Illuminative evaluation. J. Lishman (Ed.), Evaluation (Research Highlights 8) içinde 85-96. London: Department of Social Work University of Aberdeen.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chang, I. Y. (2010). An evaluation of curricular implementation in centralcity English village: A case of an elementary school in southern Taiwan. Yayınlanmamış doktora tezi. Alliant International University, San Diego.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, V. (2005). An evaluation of the English curriculum implemented at the 4thand 5th grade primary state schools: The views of the teachers and thes tudents. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Eurydice Report (2012). Developing keycompetences at school in Europe: Challenges and opportunities for policy. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf adresinden 2 Şubat 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Evin Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170),237-252.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd Edition). London: Sage Publications.
  • Genç, A. (2012).Türkiş dünyasının yabancı diltalebi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 175, 185.
  • Guba, E. G. (1978). Toward a methodology of naturalistic inquiry in educational evaluation (Monograph Series no. 8). Los Angeles: University of California, Center for the Study of Evaluation.
  • İnam, G. (2009). İlköğretim okulları 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • İşisağ, K. U. (2008). Sözlü iletişim becerilerinin gelişiminde Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni uygulamalarının başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Küçük, Ö. (2008). An evaluation of the English language teaching program at key stage I and the opinions of teachers regarding the program.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim. http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12yil_soru_cevaplar.pdf adresinden 24 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Mersinligil, G. (2002). İlköğretim dört ve beşinci sınıflarda uygulanan İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi (Adana ili örneği).Yayınlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Orakcı, Ş. (2012). İlköğretim 7. sınıflar için uygulanan 2006 İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Örmeci, D. N. (2009). An evaluation of English language curricula implemented at the 4th, 5th and 6th grades in respect of teachers’ opinions.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Parlett, M. veDearden, G. (1977). Introduction to illuminative evaluation: Studies in higher education. California: Pacific Soundings Press.
  • Parlett, M. ve Hamilton, D. (1977). Evaluation as illumination: A new approach to the study of innovatory programs. M. Parlettve G. Dearden (Eds.), Introduction to illuminative evaluation: Studies in higher education içinde (ss. 9- 29).California: Pacific Soundings Press.
  • Patton, M. Q. (2012). Essentials of utilization-focused evaluation. California: Sage Publications.
  • Sağlam, M. ve Yüksel, İ. (2007). Program değerlendirmede meta-analiz ve meta-değerlendirme yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, 18,1-14.
  • Sak, Ö. (2008). İlköğretim I. kademe İngilizce programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Seçkin, H. (2010). İlköğretim 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B. G. &Fidell, L. S. (2007).Using multivariate statistics (5th Edition). Boston:Pearson Education.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine uyum sürecinde yabancı dil öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 205-227.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Fıra tÜniversitesi, Elazığ.
  • Zehir Topkaya ve Küçük, Ö. (2010).An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program. İlköğretim Online, 9 (1), 52-65. Ek 1.
  • İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı
  • Program Değerlendirme Ölçeği Kesin Katılıy Katılm Kesin
  • Programda dinleme ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir niteliktedir.
  • Program, İngilizce sözlü anlatım becerisini
  • kazandırabilecek niteliktedir.
  • Kazanımlar, programın genel amaçlarıyla tutarlıdır.
  • Programda duyuşsal (ilgi, olumlu tutum, motivasyon vb.) öğrenmeler ile igili
  • kazanımlar yeterlidir.
  • Programda psikomotor alanla ilgili kazanımlar yeterlidir.
  • Kazanımlar, anlaşılır bir şekilde ifade edilmiştir.
  • Kazanımlar, basitten karmaşığa doğru sıralanmıştır.
  • İçerik, kazanımlarla tutarlıdır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin ilgileri dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin düzeyleri (yaş, öğrenme özellikleri, dil becerisi) dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken bireysel farklılıklar dikkate alınmıştır.
  • İçerik, basitten karmaşığa doğru yapılandırılmıştır.
  • İçerik, kolaydan zora doğru yapılandırılmıştır.
  • İçerik, Türkiye’nin her yerindeki sınıflarda uygulanabilecek niteliktedir.
  • İçerik, farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanabilmesine uygundur.
  • İçerik somut örneklere dayanmaktadır.
  • İçerik, iletişim ağırlıklı düzenlenmiştir.
  • Öğrenme-öğretme süreci, içerikle tutarlıdır.
  • Programın öğrenme-öğretme süreci öğrencilerin derse aktif bir şekilde katılımını sağlamaktadır.
  • Programda önerilen öğretim yöntemleri farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere hitap etmektedir.
  • Program, İngilizce öğretimine yönelik çeşitli yöntem ve tekniklerin uygulanmasını teşvik etmektedir.
  • Program öğrenme-öğretme sürecinde farklı ortamların (drama, oyun, şarkı)
  • yaratılmasına olanak sağlamaktadır.
  • Programda ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgi verilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirme, programın amaçlarıyla tutarlıdır.
  • Ölçme ve değerlendirme, içerik ile tutarlıdır.
  • Programda önerilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımı öğrenci özelliklerine uygundur.
  • Programda önerilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kazanımları ölçmede yeterlidir.
  • Programda süreç temelli ölçme ve değerlendirme teknikleri (proje, portfolyo gibi) önerilmektedir.
  • Program öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerine olanak sağlamaktadır.
  • Programda, öğrencilerin dinleme becerilerini ölçen ölçme ve değerlendirme
  • yöntemlerine yer verilmektedir.
  • Programda, öğrencilerin konuşma becerilerini ölçen ölçme ve değerlendirme
  • yöntemlerine yer verilmektedir.
  • İlkokul 2. sınıf İngilizce ders kitabı öğrenci
  • seviyesine uygundur.
  • Okulumuzda programda kullanılması önerilen öğretim materyal, araç ve gereçlerine
  • (görsel ve işitsel) kolaylıkla ulaşılabilmektedir.
  • Program teknoloji kullanımına olanak sağlamaktadır.
  • Sınıfta İngilizce oyunlara yer verilmektedir.
  • Sınıfta İngilizce şarkılara yer verilmektedir.
  • Derste İngilizce konuşulmaktadır.

İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması

Year 2014, Volume: 4 Issue: 2, 124 - 136, 24.07.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı aydınlatıcı değerlendirme modeli kapsamında ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Aydınlatıcı değerlendirme modeli kapsamında gerçekleştirilen alanyazın taraması ile çeşitli program değerlendirme çalışmaları incelenerek oluşturulan 83 maddeli taslak ölçek uzman görüşleri sonrasında 71 maddelive 4’lü likert tipi olarak düzenlenmiştir. Uygulamalar sonrasında açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleriyle ölçek yapısı oluşturulmuştur. Açımlayıcı faktör analizi 2013-2014 bahar döneminde 194 öğretmen doğrulayıcı faktör analizi ise yine aynı dönemde 154 öğretmen olmak üzere toplam 348 ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda 38 maddeli ve üç faktör yapılı ölçek oluşturulmuştur. Faktör isimleri; ‘kazanım ve içeriğe ilişkin görüşler’, ‘ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler’ ve ‘öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyuta ilişkin görüşler’ olarak belirlenmiştir. Ölçeğin iç tutarlık güvenirlik katsayıları faktör 1 için 0.922; faktör 2 için 0.850 ve faktör 3 için 0.857 olarak bulunmuştur.

References

  • Sınıfta İngilizce oyunlara yer verilmektedir.
  • Program öğrenme-öğretme sürecinde farklı ortamların
  • (drama, oyun, şarkı) yaratılmasına olanak sağlamaktadır.
  • Öğrenme-öğretme süreci, içerikle tutarlıdır.
  • Derste İngilizce konuşulmaktadır.
  • Program teknoloji kullanımına olanak sağlamaktadır.
  • Programın öğrenme-öğretme süreci öğrencilerin derse aktif
  • bir şekilde katılımını sağlamaktadır.
  • Kazanımlar, programın genel amaçlarıyla tutarlıdır. 153 0.70 .763 2.97 153 0.82 44.49 .724 2.54 153 0.68 45.85 .636 153 153 0.75 .601 2.97 48.69 TARTIŞMA ve SONUÇ
  • Bu çalışmada aydınlatıcı değerlendirme modeli kapsamında ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim
  • programına ilişkin öğretmen görüşlerini belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı
  • geliştirmek amaçlanmıştır. 2013-2014 öğretim yılında ilk defa uygulanmaya başlanan ilkokul 2. sınıf
  • İngilizce öğretim programının değerlendirilmesine yönelik hazırlanan bu ölçek programın eksik
  • yönlerini belirleyerek program geliştirme çalışmaları için ilgili ve yetkili makamlara faydalı olacak
  • veriler elde edilmesini sağlayacağından önemli olarak değerlendirilmektedir. Yapılan çalışmanın bir
  • katkısı da alanyazın taraması sonucunda ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının
  • değerlendirilmesine yönelik herhangi bir ölçek geliştirme çalışmasının olmayışı ve geliştirilen
  • ölçeğin bu eksikliği giderebilecek olmasıdır.
  • Yapılan analizler sonucunda ölçeğin üç faktörden oluştuğu ve toplam madde sayısının 38
  • olduğu saptanmıştır. Bu faktörler, araştırmacılar tarafından ‘kazanım ve içeriğe ilişkin görüşler’,
  • ‘ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşler’ ve ‘öğrenme-öğretme süreci ve çevresel boyuta ilişkin
  • görüşler’ olarak adlandırılmıştır. Ölçeğin güvenirliği iç tutarlılık güvenirlik katsayısı kullanılarak
  • sınanmıştır. Ölçek faktörlerinin iç tutarlılık güvenirlik katsayıları sırasıyla 0.922; 0.850 ve 0.857
  • olarak oldukça yüksek bulunmuştur. İleriye dönük olarak geliştirilen ölçeğin güvenirliği bu
  • çalışmada kullanılan iç tutarlılık güvenirlik katsayısının yanında test-tekrar test ya da iki yarı test
  • güvenirliğiyle sınanabilir.
  • Geliştirilen ölçekte dört madde (5, 7, 32, 34) faktör ismi ile uyuşmamaktadır. Bu maddelerin
  • çıkarılması durumunda faktör yapısı bozulmaktadır. Bu nedenle, bu maddelerin anlamları uygulama
  • öncesinde yeniden düzenlenecektir.
  • Geliştirilen ölçeğin önce açımlayıcı ardından doğrulayıcı faktör analizi yöntemi kullanılarak
  • geçerlik ve güvenirliği sağlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirliğine ilişkin bulgular, ölçeğin
  • ilkokul 2. sınıf İngilizce öğretmenlerinin programa ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla
  • kullanılabilir nitelikte olduğunu göstermektedir.
  • Buist, M. (1984). Illuminative evaluation. J. Lishman (Ed.), Evaluation (Research Highlights 8) içinde 85-96. London: Department of Social Work University of Aberdeen.
  • Büyükduman, F. İ. (2005). İlköğretim okulları İngilizce öğretmenlerinin birinci kademe İngilizce öğretim programına ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 55-64.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni SPSS uygulamaları ve yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chang, I. Y. (2010). An evaluation of curricular implementation in centralcity English village: A case of an elementary school in southern Taiwan. Yayınlanmamış doktora tezi. Alliant International University, San Diego.
  • Er, K. O. (2006). İlköğretim 4. ve 5. sınıf İngilizce öğretim programlarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme (3.baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Erdoğan, V. (2005). An evaluation of the English curriculum implemented at the 4thand 5th grade primary state schools: The views of the teachers and thes tudents. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Eurydice Report (2012). Developing keycompetences at school in Europe: Challenges and opportunities for policy. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/thematic_reports/145EN.pdf adresinden 2 Şubat 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Evin Gencel, İ. (2013). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine yönelik algıları. Eğitim ve Bilim, 38 (170),237-252.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS (3rd Edition). London: Sage Publications.
  • Genç, A. (2012).Türkiş dünyasının yabancı diltalebi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 175, 185.
  • Guba, E. G. (1978). Toward a methodology of naturalistic inquiry in educational evaluation (Monograph Series no. 8). Los Angeles: University of California, Center for the Study of Evaluation.
  • İnam, G. (2009). İlköğretim okulları 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • İşisağ, K. U. (2008). Sözlü iletişim becerilerinin gelişiminde Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni uygulamalarının başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Küçük, Ö. (2008). An evaluation of the English language teaching program at key stage I and the opinions of teachers regarding the program.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale.
  • MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim. http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2012/12yil_soru_cevaplar.pdf adresinden 24 Nisan 2014 tarihinde edinilmiştir.
  • Mersinligil, G. (2002). İlköğretim dört ve beşinci sınıflarda uygulanan İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi (Adana ili örneği).Yayınlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Orakcı, Ş. (2012). İlköğretim 7. sınıflar için uygulanan 2006 İngilizce öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi.Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Örmeci, D. N. (2009). An evaluation of English language curricula implemented at the 4th, 5th and 6th grades in respect of teachers’ opinions.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Parlett, M. veDearden, G. (1977). Introduction to illuminative evaluation: Studies in higher education. California: Pacific Soundings Press.
  • Parlett, M. ve Hamilton, D. (1977). Evaluation as illumination: A new approach to the study of innovatory programs. M. Parlettve G. Dearden (Eds.), Introduction to illuminative evaluation: Studies in higher education içinde (ss. 9- 29).California: Pacific Soundings Press.
  • Patton, M. Q. (2012). Essentials of utilization-focused evaluation. California: Sage Publications.
  • Sağlam, M. ve Yüksel, İ. (2007). Program değerlendirmede meta-analiz ve meta-değerlendirme yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Üniversitesi, 18,1-14.
  • Sak, Ö. (2008). İlköğretim I. kademe İngilizce programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Seçkin, H. (2010). İlköğretim 4. sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B. G. &Fidell, L. S. (2007).Using multivariate statistics (5th Edition). Boston:Pearson Education.
  • Tok, H. ve Arıbaş, S. (2008). Avrupa Birliğine uyum sürecinde yabancı dil öğretimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (15), 205-227.
  • Yaman, S. (2010). İlköğretim birinci kademe İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Fıra tÜniversitesi, Elazığ.
  • Zehir Topkaya ve Küçük, Ö. (2010).An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program. İlköğretim Online, 9 (1), 52-65. Ek 1.
  • İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı
  • Program Değerlendirme Ölçeği Kesin Katılıy Katılm Kesin
  • Programda dinleme ile ilgili kazanımlar gerçekleştirilebilir niteliktedir.
  • Program, İngilizce sözlü anlatım becerisini
  • kazandırabilecek niteliktedir.
  • Kazanımlar, programın genel amaçlarıyla tutarlıdır.
  • Programda duyuşsal (ilgi, olumlu tutum, motivasyon vb.) öğrenmeler ile igili
  • kazanımlar yeterlidir.
  • Programda psikomotor alanla ilgili kazanımlar yeterlidir.
  • Kazanımlar, anlaşılır bir şekilde ifade edilmiştir.
  • Kazanımlar, basitten karmaşığa doğru sıralanmıştır.
  • İçerik, kazanımlarla tutarlıdır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin ilgileri dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken öğrencilerin düzeyleri (yaş, öğrenme özellikleri, dil becerisi) dikkate alınmıştır.
  • İçerik hazırlanırken bireysel farklılıklar dikkate alınmıştır.
  • İçerik, basitten karmaşığa doğru yapılandırılmıştır.
  • İçerik, kolaydan zora doğru yapılandırılmıştır.
  • İçerik, Türkiye’nin her yerindeki sınıflarda uygulanabilecek niteliktedir.
  • İçerik, farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin uygulanabilmesine uygundur.
  • İçerik somut örneklere dayanmaktadır.
  • İçerik, iletişim ağırlıklı düzenlenmiştir.
  • Öğrenme-öğretme süreci, içerikle tutarlıdır.
  • Programın öğrenme-öğretme süreci öğrencilerin derse aktif bir şekilde katılımını sağlamaktadır.
  • Programda önerilen öğretim yöntemleri farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilere hitap etmektedir.
  • Program, İngilizce öğretimine yönelik çeşitli yöntem ve tekniklerin uygulanmasını teşvik etmektedir.
  • Program öğrenme-öğretme sürecinde farklı ortamların (drama, oyun, şarkı)
  • yaratılmasına olanak sağlamaktadır.
  • Programda ölçme ve değerlendirme konusunda yeterli bilgi verilmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirme, programın amaçlarıyla tutarlıdır.
  • Ölçme ve değerlendirme, içerik ile tutarlıdır.
  • Programda önerilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımı öğrenci özelliklerine uygundur.
  • Programda önerilen ölçme ve değerlendirme yaklaşımı kazanımları ölçmede yeterlidir.
  • Programda süreç temelli ölçme ve değerlendirme teknikleri (proje, portfolyo gibi) önerilmektedir.
  • Program öğrencilerin kendi kendilerini değerlendirmelerine olanak sağlamaktadır.
  • Programda, öğrencilerin dinleme becerilerini ölçen ölçme ve değerlendirme
  • yöntemlerine yer verilmektedir.
  • Programda, öğrencilerin konuşma becerilerini ölçen ölçme ve değerlendirme
  • yöntemlerine yer verilmektedir.
  • İlkokul 2. sınıf İngilizce ders kitabı öğrenci
  • seviyesine uygundur.
  • Okulumuzda programda kullanılması önerilen öğretim materyal, araç ve gereçlerine
  • (görsel ve işitsel) kolaylıkla ulaşılabilmektedir.
  • Program teknoloji kullanımına olanak sağlamaktadır.
  • Sınıfta İngilizce oyunlara yer verilmektedir.
  • Sınıfta İngilizce şarkılara yer verilmektedir.
  • Derste İngilizce konuşulmaktadır.
There are 109 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Oktay Adıgüzel

Fatma Özüdoğru

Publication Date July 24, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Adıgüzel, O., & Özüdoğru, F. (2014). İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 124-136.
AMA Adıgüzel O, Özüdoğru F. İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. July 2014;4(2):124-136.
Chicago Adıgüzel, Oktay, and Fatma Özüdoğru. “İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4, no. 2 (July 2014): 124-36.
EndNote Adıgüzel O, Özüdoğru F (July 1, 2014) İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4 2 124–136.
IEEE O. Adıgüzel and F. Özüdoğru, “İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, pp. 124–136, 2014.
ISNAD Adıgüzel, Oktay - Özüdoğru, Fatma. “İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 4/2 (July 2014), 124-136.
JAMA Adıgüzel O, Özüdoğru F. İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;4:124–136.
MLA Adıgüzel, Oktay and Fatma Özüdoğru. “İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 4, no. 2, 2014, pp. 124-36.
Vancouver Adıgüzel O, Özüdoğru F. İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programına Yönelik Aydınlatıcı Değerlendirme Modeline Dayalı Program Değerlendirme Ölçeği Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;4(2):124-36.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.