Bu
çalışmada, ortaokul öğrencilerinin fen
bilimleri dersindeki sınıf ortamı hedef algıları (motive edici etkinlikler,
özerkliğin desteklenmesi, öğrenmeye yönelik değerlendirmeler) ile öğrencilerin öğrenme
yaklaşma ve performans yaklaşma hedef yönelimleri arasındaki ilişki
araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, 316 ortaokul öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada
ele alınan değişkenler arasındaki önerilen ilişkileri içeren model, LISREL 8.8 programı kullanılarak yol
(path) analizi ile test edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; motive edici etkinlikler ve özerkliğin desteklenmesi,
öğrencilerin öğrenme yaklaşma hedef yönelimini pozitif yönde tahmin ederken,
öğrenmeye yönelik değerlendirmeler ise öğrencilerin performans yaklaşma hedef
yönelimini pozitif yönde tahmin etmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |