Bu araştırmanın amacı, öğretmen yetiştiren en
temel kurum olan eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının
kendilerini öğretmenlik yeterliliği açısından hangi düzeyde gördükleri ve
öğrencilerinin kendilerine meslek öğreten öğretim elemanlarını öğretmenlik
yeterliliği açısından ne düzeyde gördüğü arasındaki farkı tespit etmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında bir devlet
üniversitesinde Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda üçüncü
sınıfta öğrenim gören öğrenciler ve aynı dönemde aynı fakültede görev yapan
öğretim elemanları oluşturmaktadır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme ile
seçilmiş 155 öğrenci ve 44 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplamak amacıyla Şen ve Erişen (2002) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanı
Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada sayısal veriler SPSS 22 paket
programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin,
kendilerine ders veren öğretim elemanlarının öğretmenlik yeterliliklerini değerlendirmeleri
ile öğretim elemanlarının kendilerini değerlendirmeleri arasında anlamlı
farklılık bulunmuştur. Ayrıca, ilgili anabilim dalında görev yapan ve diğer
anabilim dallarında görev yapıp sınıf öğretmenliğinde ders veren öğretim
elemanlarının kendilerini değerlendirmeleri arasında sınıf yönetimi becerisi
hariç diğer alt faktörlerde anlamlı fark bulunamamıştır
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 21, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |