Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri

Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 403 - 416, 21.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.303872

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğretmen yetiştiren en
temel kurum olan eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının
kendilerini öğretmenlik yeterliliği açısından hangi düzeyde gördükleri ve
öğrencilerinin kendilerine meslek öğreten öğretim elemanlarını öğretmenlik
yeterliliği açısından ne düzeyde gördüğü arasındaki farkı tespit etmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında bir devlet
üniversitesinde Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda üçüncü
sınıfta öğrenim gören öğrenciler ve aynı dönemde aynı fakültede görev yapan
öğretim elemanları oluşturmaktadır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme ile
seçilmiş 155 öğrenci ve 44 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplamak amacıyla Şen ve Erişen (2002) tarafından geliştirilen “Öğretim Elemanı
Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada sayısal veriler SPSS 22 paket
programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; öğrencilerin,
kendilerine ders veren öğretim elemanlarının öğretmenlik yeterliliklerini değerlendirmeleri
ile öğretim elemanlarının kendilerini değerlendirmeleri arasında anlamlı
farklılık bulunmuştur. Ayrıca, ilgili anabilim dalında görev yapan ve diğer
anabilim dallarında görev yapıp sınıf öğretmenliğinde ders veren öğretim
elemanlarının kendilerini değerlendirmeleri arasında sınıf yönetimi becerisi
hariç diğer alt faktörlerde anlamlı fark bulunamamıştır

References

  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi, Nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, Nisan 2011; 36-38
  • Bakioğlu, A.; Yıldız, A. (2015). Pisa Bağlamında Finlandiya Eğitim Sistemi ve Öğretmen Eğitimi. Vize Basın Yayın: Ankara
  • Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara
  • Çiftçi, S.; Yaman, Ö.; Aksakal, B.; Olaç, T. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özet Kitapçığı. 29-31 Mayıs 2014
  • Işık, A.; Çiltaş, A.; Baş, F. (2010). Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2010 14 (1): 53-62
  • Kahyaoğlu, M.; Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:15 No:1 Mart 2007, 73-84
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008).Öğretmenlerin Yeterlilik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2008. Cilt:V, Sayı:I, 70-97
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Yeterlikleri Ve Mesleki Gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45
Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 403 - 416, 21.06.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.303872

Abstract

References

  • Azar, A. (2011). Türkiye’deki Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi, Nicelik mi? Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. Cilt 1, Sayı 1, Nisan 2011; 36-38
  • Bakioğlu, A.; Yıldız, A. (2015). Pisa Bağlamında Finlandiya Eğitim Sistemi ve Öğretmen Eğitimi. Vize Basın Yayın: Ankara
  • Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz, Ş.; Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi: Ankara
  • Çiftçi, S.; Yaman, Ö.; Aksakal, B.; Olaç, T. (2013). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi. 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özet Kitapçığı. 29-31 Mayıs 2014
  • Işık, A.; Çiltaş, A.; Baş, F. (2010). Öğretmen Yetiştirme ve Öğretmenlik Mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 2010 14 (1): 53-62
  • Kahyaoğlu, M.; Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt:15 No:1 Mart 2007, 73-84
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2008).Öğretmenlerin Yeterlilik Algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Haziran 2008. Cilt:V, Sayı:I, 70-97
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Yeterlikleri Ve Mesleki Gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Oğuzhan Kuru

Publication Date June 21, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kuru, O. (2017). Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 403-416. https://doi.org/10.24315/trkefd.303872
AMA Kuru O. Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. July 2017;7(2):403-416. doi:10.24315/trkefd.303872
Chicago Kuru, Oğuzhan. “Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (July 2017): 403-16. https://doi.org/10.24315/trkefd.303872.
EndNote Kuru O (July 1, 2017) Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 403–416.
IEEE O. Kuru, “Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 403–416, 2017, doi: 10.24315/trkefd.303872.
ISNAD Kuru, Oğuzhan. “Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (July 2017), 403-416. https://doi.org/10.24315/trkefd.303872.
JAMA Kuru O. Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:403–416.
MLA Kuru, Oğuzhan. “Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2017, pp. 403-16, doi:10.24315/trkefd.303872.
Vancouver Kuru O. Öğretmen Yetiştiren Öğretim Elemanlarının Öğretmenlik Yeterlilikleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):403-16.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.