Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının okul
deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri kapsamında gittikleri okullarda
yaşadıkları meslek öncesi deneyimde ön plana çıkan noktaları belirlemektir.
Araştırmada öğretmenlik uygulaması kapsamında uygulama okullarına giden
öğretmen adayları ile öğretmen adaylarına rehberlik eden uygulama
öğretmenlerinin, mesleki sosyalizasyon sürecindeki deneyimlerini yansıtabilmek
amacıyla nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Verilerin
toplanması sürecinde, nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan veri toplama
tekniklerinden görüşme kullanılmıştır.
Öğretmen adaylarının mesleki davranışlarını kazanıp ilk
meslekî yeterlikleri geliştirdikleri dönem olan öğretmenlik uygulaması
sürecinde öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine hazırlanması
beklenmektedir. Öğretmen adaylarının uygulama sırasındaki uygulama
öğretmenleriyle olan birliktelikleri ve geçirdikleri süre kimi zaman istenilen
şekilde olumlu geçmemekte ve öğretmen adayları meslekleri ile ilgili rehber
öğretmenlerden kaynaklı olumsuz mesleki deneyim yaşayabilmektedirler.
Öğretmen adaylarının mesleğe başlamadan önce yaşadıkları
olumsuz mesleki deneyimlerin mesleğe olan bakış ve yaklaşımı da olumsuz
etkilediği düşünülmektedir. Bu olumsuz deneyimlerin çoğalması mesleği yapmaya
yönelik duyulan heyecanı da olumsuz etkileyebilmektedir. Öğretmenlik
basamağının henüz başında olan öğretmen adaylarının bu olumsuz yaşantılarının
en aza indirilmesi, öğretmenlik mesleğine ilişkin düşüncelerini olumlu yönde
etkileyeceği ileri sürülebilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |