Çevresel duyarlılığın birer yansıması
olarak doğal kaynakların sürekliliği ve korunması önem arz etmektedir. Yeşil
pazarlama, yeşil tüketici, yeşil ürün kavramları ile çevreye duyarlı ürünler
konusunda tüketicilerin bilinç düzeyi arttırılmaya çalışılarak, satın alma
davranışlarında çevre bilinci ve çevre dostu ürün kullanma eğilimlerini
arttırmak hedeflenmektedir. Bu araştırmanın gelişmekte olan sanayi
bölgesinde belirli bir eğitim seviyesine sahip genç kesimi temsil etmekte olan,
ilerde orta ve üst düzey uluslararası şirketlerde çalışabileceği düşünülen,
uluslararası ticaret bölümü öğrencilerinin çevreye karşı duyarlılıklarının bazı demografik değişkenlere
göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Yeşil pazarlama faaliyetleri
çerçevesinde katılımcıların çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerinin
demografik değişkenlere göre farklılık olup olmadığını tespit etmek için
bağımsız örneklem t testi ve varyans analizi kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre; çevreye duyarlı ürün bilinci ölçeği alt
boyutlarından ekolojik bilinç ile yaş değişkeni arasında, çevreye duyarlı ve
geri dönüşümlü ürünler kullanma eğilimi ile sınıf düzeyleri değişkeni arasında,
çevresel sorumluluk bilinci ile sınıf düzeyleri değişkeni arasında bir
farklılık tespit edilirken diğer değişkenler arasında bir farklılaşma
saptanmamıştır.
Green consumer,
green product, green marketing, environmental sensitive products
As
reflections of environmental sensitivity the continuity and saving of natural
sources present importance. It is aimed increasing the use of nature friend
crops and environment minds of consumers at buying habits with the conceptions
of “green consumer”, “green marketing” and “green crops”. Fast urbanization
after the revolution at industry section brought the environmental damages and
pollution. This resaarch was done to identify whether teh sensifivity of the
students, who are students at international trade department and thought that
they would work at developing and in future middle and upper international companies,
would show differences or not according to demographic varieties. In terms of green
marketing activities, independent equation t-test and variance analyses were
used to determine whether the tendencies of participants wing environmentally
based products had difference according to the demographic variables. According
to the research findings it was determined that there was a differentiation
between the tendency of using environmentally sensitive products and class level
variables, and between environmental consciousness and class level but there
was no difference between the other variables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 2 |