Bu
çalışmada; 2007–2017 yılları arasında Türkiye'de düzenlenen Ulusal Özel Eğitim
Kongreleri'nin bildiri kitapçıklarında basılan bildiriler incelenmiştir.
Böylelikle, özel eğitim bildirilerindeki genel araştırma eğilimlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda on bir Ulusal Özel Eğitim
Kongresi ile birlikte bu kongrelerin bildiri kitapçıklarında basılan 1742
bildiri çalışmanın kapsamını oluşturmuştur. Çalışmada, bildirileri sistematik
olarak kodlamak ve sınıflamak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen
Bildiri İnceleme Formu kullanılmıştır. Çalışmada, içerik analizine yer
verilmiştir. Bunu yaparken bildiriler; yıl, yazar sayısı, yetersizlik grubu,
örneklem grubu, araştırma modeli, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi ve
konu kategorileri altında incelenmiştir. Elde edilen bulgular, ifade edilen
değişkenler açısından raporlaştırılmıştır. Son olarak, bulgular alanyazın
çerçevesinde tartışılmıştır.
Özel eğitim içerik analizi araştırma eğilimleri bildiri özel eğitim kongresi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |