In this research, preservice social studies teachers' motivations to teaching was tried to with regard to their the reasons for choice of teaching, satisfaction with the decisions of being a teacher, expectancy beliefs and task values toward teaching. In this research, phenomenology has been used as a qualitative research approach. This study was conducted with the participation of 10 preservice social studies teachers from social studies education at a faculty of education in a state university in Turkey. The interview form was used as data collection tool and the obtained data was analyzed using the descriptive analysis technique. According to the results of the research, it was seen that the prior teaching and learning experiences (socialization influences) were most influential among the reasons for preservice social studies teacher' to choose teaching as a career. It was found that it was followed by intrinsic career value, social utility value (work with children and enhance social equity), fallback career and ability. It was determined that the majority of preservice teachers were satisfied with their decision to become teacher. Preservice teachers reported that their expectancy expectations for teaching were not at the expected level, but their beliefs that they would be an effective teacher in the future (high expectations of success). In addition, it has been determined that preservice teachers have intrinsic and utility value perceptions about teaching profession. Preservice teachers expressed the most utility value for the profession and then stated the intrinsic value.
Motivation for teaching motivation teacher education preservice teachers
Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenliğe yönelik motivasyonları; öğretmenliği tercih nedenleri, öğretmen olma kararlarından duydukları memnuniyet durumları, öğretmenliğe yönelik yeterlik beklentileri ile değer algılarından hareketle belirlenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni kullanılarak yürütülen bu araştırma, Türkiye’nin doğusunda yer alan bir devlet üniversitesinin sosyal bilgiler öğretmenliği programında öğrenim gören 10 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kariyer olarak öğretmenliği tercih nedenleri arasında ilk sırada önceki öğretme ve öğrenme deneyimlerinin (sosyalleşme etkileri) etkili olduğu, bunu içsel kariyer değerinin, sosyal yarar değerinin (çocuklarla çalışma ve sosyal eşitliği artırma), yedek kariyer ve yeterlik algısının izlediği ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının çoğunluğunun öğretmen olma kararlarından memnun oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adayları öğretmenliğe yönelik yeterlik beklentilerinin beklenen düzeyde olmadığını ancak gelecekte etkili bir öğretmen olacaklarına olan inançlarını (yüksek başarı beklentilerini) rapor etmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğiyle ilgili içsel ve dışsal değer algısına sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmen adayları mesleğe yönelik en çok dışsal değeri ifade etmiştir. Bu çerçevede çalışma süresinin kısa olmasını, çocukları şekillendirme ve topluma katkıda bulunmayı dile getirmişlerdir. Öğretmen adaylarının görüşlerinde öğretmenliğin içsel değeri, öğretmenliğin güzel bir meslek olması ve öğretmenliği sevme yönündeki algılarda belirmiştir. Ulaşılan sonuçlar alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Öğretmenlik motivasyonu motivasyon öğretmen eğitimi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 2 |