Book Review
BibTex RIS Cite

Yayın Kritiği: DÜNYADA TÜRK İMAJI: TARİH DERS KİTAPLARINDAKİ DURUM

Year 2019, Volume: 8 Issue: 1, 317 - 341, 22.05.2019

Abstract

Türkiye’de öteki algısı/imajı üzerine son
zamanlarda oldukça değerli çalışmalar yapılmaktadır. Ancak bu çalışmalar
ağırlıklı olarak makale ve tez düzeyindedir. Bu noktada iki önemli çalışmadan
bahsetmek yerinde olacaktır. Bu çalışmalardan biri Özlem Kumrular’ın
editörlüğünde hazırlanan Dünyada Türk
İmgesi
iken diğeri Mehmet Hacısalihoğlu’nun düzenlediği Balkan ve Karadeniz Ülkelerinde Güncel Tarih
Ders Kitaplarında Osmanlı/Türk İmajı
adlı projedir. Bu alanda var olan
boşluğu önemli ölçüde dolduracak çalışma 2018 yılında Ahmet Şimşek
editörlüğünde Dünyada Türk İmajı Tarih
Ders Kitaplarındaki Durum
adı altında hazırlanmış ve Pegem Akademi
tarafından basılmıştır. Çalışmanın ön sözünde imaj/ öteki gibi kavramların
açıklaması yapılmış ve bu çalışmanın gerekçesinden bahsedilmiştir. Ayrıca tarih
ders kitaplarının bir kaynak olarak nasıl değerlendirilmesi gerektiği hakkında
bilgiler verilmiştir. Ön sözde son olarak bölümleri hazırlayacak araştırmacılara
ortak bir perspektif çizmelerinde yardımcı olabilmek için ders kitaplarının
incelemesi safhasında yöneltmeleri gereken sorular da verilmiştir. 

References

  • Alakel, M. (2011). İlk dönem Cumhuriyet Türkiye’si ulus inşası sürecinde milliyetçilik ve sivil-etnik ikilemine dair teorik tartışmalar. Gazi Akademik Bakış, 5(9), s. 1-30.
  • Ammosy, R. ve Pierrot, A. H. (1997). Stereotypes et cliches, Nathan Paris, A. Colin.
  • Kabapınar, Y. ve Akbaş, E. (2017). Öğrencilerin Yunan ve Yunanistan algılarına bakmak: “Denize dökmek” ile “komşu” arasında konumlanan söylem. Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresinde sunulan bildiri, İstanbul.
  • Kefeli, E. (2000). Karşılaştırmalı edebiyat incelemeleri. İstanbul: Kitapevi.
  • Köseoğlu, N. (1998). Türk Kimliği ve Türk Dünyası. İstanbul: Ötüken.
  • Özen, Y. (2013). Ulus-kimlikten gökkuşağı toplumuna ‘ulus kimliğin yitimi bireyi psikonevrotizmaya götürür mü?’-Sosyal psikolojik bir yaklaşım. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, C. 2, S. 4, s. 48-61.
  • Özer, S. A. (2015). Cumhuriyet sonrası Türk ulus kimliğinin oluşturulmasında ötekileştirme tartışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Özsüer, E. (2018). Türkokratia Avrupa’da Türk imajı. İstanbul: Kronik.
  • Smith, A. D. (1994). Milli kimlik (Çev. B. Sina Şener). İstanbul: İletişim.
  • Smith, A. D. (2002). Ulusların etnik kökeni (Çev. Sonay Bayramoğlu-Hülya Kendir). Ankara: Dost.
  • Şimşek, A. (Ed.) (2018). Dünyada Türk imajı tarih ders kitaplarındaki durum. Ankara: Pegem.
  • Türk Dil Kurumu. (2011). Büyük Türkçe sözlük. Ankara: TDK.
  • Ulağlı, S. (2018). “Öteki”nin bilimine giriş imgebilim. İstanbul: Motto.
Year 2019, Volume: 8 Issue: 1, 317 - 341, 22.05.2019

Abstract

References

  • Alakel, M. (2011). İlk dönem Cumhuriyet Türkiye’si ulus inşası sürecinde milliyetçilik ve sivil-etnik ikilemine dair teorik tartışmalar. Gazi Akademik Bakış, 5(9), s. 1-30.
  • Ammosy, R. ve Pierrot, A. H. (1997). Stereotypes et cliches, Nathan Paris, A. Colin.
  • Kabapınar, Y. ve Akbaş, E. (2017). Öğrencilerin Yunan ve Yunanistan algılarına bakmak: “Denize dökmek” ile “komşu” arasında konumlanan söylem. Yüksek Öğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresinde sunulan bildiri, İstanbul.
  • Kefeli, E. (2000). Karşılaştırmalı edebiyat incelemeleri. İstanbul: Kitapevi.
  • Köseoğlu, N. (1998). Türk Kimliği ve Türk Dünyası. İstanbul: Ötüken.
  • Özen, Y. (2013). Ulus-kimlikten gökkuşağı toplumuna ‘ulus kimliğin yitimi bireyi psikonevrotizmaya götürür mü?’-Sosyal psikolojik bir yaklaşım. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, C. 2, S. 4, s. 48-61.
  • Özer, S. A. (2015). Cumhuriyet sonrası Türk ulus kimliğinin oluşturulmasında ötekileştirme tartışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Özsüer, E. (2018). Türkokratia Avrupa’da Türk imajı. İstanbul: Kronik.
  • Smith, A. D. (1994). Milli kimlik (Çev. B. Sina Şener). İstanbul: İletişim.
  • Smith, A. D. (2002). Ulusların etnik kökeni (Çev. Sonay Bayramoğlu-Hülya Kendir). Ankara: Dost.
  • Şimşek, A. (Ed.) (2018). Dünyada Türk imajı tarih ders kitaplarındaki durum. Ankara: Pegem.
  • Türk Dil Kurumu. (2011). Büyük Türkçe sözlük. Ankara: TDK.
  • Ulağlı, S. (2018). “Öteki”nin bilimine giriş imgebilim. İstanbul: Motto.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Articles
Authors

Emel Akbaş 0000-0001-6667-2588

Publication Date May 22, 2019
Submission Date April 8, 2019
Acceptance Date May 4, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Akbaş, E. (2019). Yayın Kritiği: DÜNYADA TÜRK İMAJI: TARİH DERS KİTAPLARINDAKİ DURUM. Turkish History Education Journal, 8(1), 317-341. https://doi.org/10.17497/tuhed.568760



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT