Book Review
BibTex RIS Cite

Yayın Kritiği: GERÇEKTE(N) ÖYLE Mİ OLMUŞ? POST-TRUTH ZAMANLARDA TARİHİN TEMSİLİ

Year 2019, Volume: 8 Issue: 1, 342 - 355, 22.05.2019

Abstract

Öncelikle post kavramının zaman zaman Türkçede eksik olarak
ele alındığını söylemek yerinde olacaktır. Post İngilizceden dilimize girmiş
sonra anlamına gelen bir ön ektir. Ancak bilinen sonra anlamının aksine post ön
ekinin “önemsizleşme” anlamı göz ardı edilmektedir. Bu, günümüzde daha çok
post-truth kavramıyla yer bulmaktadır. Post-truth, akılcı düşünme
becerilerinden insanları mahrum bırakarak gerçeğin değersizleşmesine ve gerçek
olmayanın kabul edilmesine sebep olmuştur. Bilginin doğruluğuna ya da
yanlışlığına bakılmaksızın insanları inandırma çabası içinde olunduğundan
gerçeği itibarsızlaştırma girişimidir denilebilir. Ayrıca bu kavramla birlikte
değerler medya odaklı hale gelmiş ve gerçeğin gizlenerek etik olmayan
davranışların kabul görmesine zemin hazırlanmıştır (Karaarslan, 2018,
s.105-106). Kitabın bölümleri incelendiğinde kavramın çok boyutlu ele alındığı
görülmüştür.  

References

  • Altun, A. (2016). Tarih merakına yönelik bir inceleme: Fen-Edebiyat Fakültesi (AİBÜ) Tarih Bölümü öğrencilerinin tarihe dair merakları. Turkish History Education Journal, 5(2), ss.390-436.
  • Karaarslan, A. (2018). Post-truth ve medyada gerçeklik (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şimşek, A. (2016). Kronoloji ve zaman algısı. Mustafa Safran (Ed.), Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri içinde (s. 98-103). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Uluk, M. (2018). Yeni medyada “yalan haber” ve hakikat sonrası çağ: doğrulama platformu olarak teyit.org örneği üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ulusoy, K. (2017). Akademik bir faaliyet alanı olarak üniversitelerde tarih eğitimi. Ahmet Şimşek (Ed.), Türkiye’de Tarih Eğitimi içinde (s. 313-367). Ankara: Pegem Akademi.
  • Vural, Z., ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), s. 3348-3382.
  • Yıldırım, T. (2014). Tarih ders kitaplarında “öteki” kurgusu: 1930’lı yıllar üzerine bir değerlendirme. Turkish History Education Journal, 3 (1), s. 62-89.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2017). Erken cumhuriyet döneminde “biz”in inşası: Tarih ders kitapları üzerine bir değerlendirme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), s. 367-389.
Year 2019, Volume: 8 Issue: 1, 342 - 355, 22.05.2019

Abstract

References

  • Altun, A. (2016). Tarih merakına yönelik bir inceleme: Fen-Edebiyat Fakültesi (AİBÜ) Tarih Bölümü öğrencilerinin tarihe dair merakları. Turkish History Education Journal, 5(2), ss.390-436.
  • Karaarslan, A. (2018). Post-truth ve medyada gerçeklik (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şimşek, A. (2016). Kronoloji ve zaman algısı. Mustafa Safran (Ed.), Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri içinde (s. 98-103). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Uluk, M. (2018). Yeni medyada “yalan haber” ve hakikat sonrası çağ: doğrulama platformu olarak teyit.org örneği üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ulusoy, K. (2017). Akademik bir faaliyet alanı olarak üniversitelerde tarih eğitimi. Ahmet Şimşek (Ed.), Türkiye’de Tarih Eğitimi içinde (s. 313-367). Ankara: Pegem Akademi.
  • Vural, Z., ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), s. 3348-3382.
  • Yıldırım, T. (2014). Tarih ders kitaplarında “öteki” kurgusu: 1930’lı yıllar üzerine bir değerlendirme. Turkish History Education Journal, 3 (1), s. 62-89.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2017). Erken cumhuriyet döneminde “biz”in inşası: Tarih ders kitapları üzerine bir değerlendirme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), s. 367-389.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Review Articles
Authors

Esra Örs 0000-0001-5011-7205

Publication Date May 22, 2019
Submission Date April 15, 2019
Acceptance Date May 8, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Örs, E. (2019). Yayın Kritiği: GERÇEKTE(N) ÖYLE Mİ OLMUŞ? POST-TRUTH ZAMANLARDA TARİHİN TEMSİLİ. Turkish History Education Journal, 8(1), 342-355. https://doi.org/10.17497/tuhed.568763



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT