Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yayın Kritiği: GERÇEKTE(N) ÖYLE Mİ OLMUŞ? POST-TRUTH ZAMANLARDA TARİHİN TEMSİLİ

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 342 - 355, 22.05.2019

Öz

Öncelikle post kavramının zaman zaman Türkçede eksik olarak
ele alındığını söylemek yerinde olacaktır. Post İngilizceden dilimize girmiş
sonra anlamına gelen bir ön ektir. Ancak bilinen sonra anlamının aksine post ön
ekinin “önemsizleşme” anlamı göz ardı edilmektedir. Bu, günümüzde daha çok
post-truth kavramıyla yer bulmaktadır. Post-truth, akılcı düşünme
becerilerinden insanları mahrum bırakarak gerçeğin değersizleşmesine ve gerçek
olmayanın kabul edilmesine sebep olmuştur. Bilginin doğruluğuna ya da
yanlışlığına bakılmaksızın insanları inandırma çabası içinde olunduğundan
gerçeği itibarsızlaştırma girişimidir denilebilir. Ayrıca bu kavramla birlikte
değerler medya odaklı hale gelmiş ve gerçeğin gizlenerek etik olmayan
davranışların kabul görmesine zemin hazırlanmıştır (Karaarslan, 2018,
s.105-106). Kitabın bölümleri incelendiğinde kavramın çok boyutlu ele alındığı
görülmüştür.  

Kaynakça

  • Altun, A. (2016). Tarih merakına yönelik bir inceleme: Fen-Edebiyat Fakültesi (AİBÜ) Tarih Bölümü öğrencilerinin tarihe dair merakları. Turkish History Education Journal, 5(2), ss.390-436.
  • Karaarslan, A. (2018). Post-truth ve medyada gerçeklik (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Şimşek, A. (2016). Kronoloji ve zaman algısı. Mustafa Safran (Ed.), Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri içinde (s. 98-103). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Uluk, M. (2018). Yeni medyada “yalan haber” ve hakikat sonrası çağ: doğrulama platformu olarak teyit.org örneği üzerine bir inceleme (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Ulusoy, K. (2017). Akademik bir faaliyet alanı olarak üniversitelerde tarih eğitimi. Ahmet Şimşek (Ed.), Türkiye’de Tarih Eğitimi içinde (s. 313-367). Ankara: Pegem Akademi.
  • Vural, Z., ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University, 5(20), s. 3348-3382.
  • Yıldırım, T. (2014). Tarih ders kitaplarında “öteki” kurgusu: 1930’lı yıllar üzerine bir değerlendirme. Turkish History Education Journal, 3 (1), s. 62-89.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.
  • Yıldırım, T. ve Şimşek, A. (2017). Erken cumhuriyet döneminde “biz”in inşası: Tarih ders kitapları üzerine bir değerlendirme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), s. 367-389.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Esra Örs 0000-0001-5011-7205

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 15 Nisan 2019
Kabul Tarihi 8 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Örs, E. (2019). Yayın Kritiği: GERÇEKTE(N) ÖYLE Mİ OLMUŞ? POST-TRUTH ZAMANLARDA TARİHİN TEMSİLİ. Turkish History Education Journal, 8(1), 342-355. https://doi.org/10.17497/tuhed.568763



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT