Bu çalışmanın amacı,
sekizinci sınıf öğrencilerinin problem kurma temelli öğrenme yaklaşımlarını
GeoGebra destekli Aktif Öğrenme Çerçevesinde incelemektir. Araştırmada, yöntem
olarak durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 19 sekizinci
sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak görüşme
formları, öğrenme etkinlikleri, yapılandırılmamış gözlemler ve öğrencilerin
uygulama sürecinde GeoGebra yazılımını kullanarak kurdukları problemler
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmada,
öğrencilerin Aktif Öğrenme Çerçevesinin aşamalarındaki becerilerini incelemek
amacıyla üçgenler ile eşlik ve benzerlik alt öğrenme alanlarında her bir
kazanıma yönelik 7 adet etkinlik hazırlanmış ve uygulanmıştır. Öğrencilere
uygulama öncesinde 3 hafta GeoGebra yazılımı tanıtılmıştır ve uygulama süreci
toplam 10 hafta sürmüştür. Verilerin analizi sonucunda, GeoGebra yazılımı ile
desteklenmiş Aktif Öğrenme Çerçevesinin problem çözme ve kurmayı öğrenme
ortamına sistematik bir şekilde taşıyarak öğrencilerin bu bağlamdaki
becerilerini geliştirmede etkili bir yaklaşım olduğu gözlenmiştir.
The aim of this study was
to examine the problem-posed learning approaches of eighth grade students in
the Active Learning framework supported by GeoGebra. Case study was used in
this study. The study group comprised 19 eighth grade students. Interview
forms, learning activities, unstructured observations and students' problems
posed with GeoGebra software during the intervention were used as data collection
tools. Descriptive analysis was used to analyze the data. To investigate
students' skills through the stages of the Active Learning Framework, seven
activities were developed and applied for each acquisition in triangles with
congruence and similarity sub-learning domains. GeoGebra software was
introduced to students for three weeks before the intervention and the process
continued for ten weeks. As a result of the analysis of the data, Active Learning Framework supported by GeoGebra software was appeared to be an
effective approach in improving the skills of students in this context by
transferring the problem solving and posing to the learning environment in a
systematic way.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 2 |