Ülkemizde, öğretim programlarına yönelik olarak Millî Eğitim Bakanlığı tarafından son yıllarda yürütülen yenileme ve güncelleme çalışmaları ile eğitim programları ve öğretim alanyazınında program okuryazarlığı, eğitim programı okuryazarlığı, öğretim programı okuryazarlığı kavramları odağında yapılan araştırmalardaki nicel artış dikkat çekicidir. Öğretmen niteliği, eğitim programının yapısı ve hedeflenen ideal insan profilinin yetiştirilmesi; eğitim sisteminin birbirini etkileyen ve birbirinden etkilenen en temel bileşenleri olarak kabul edilmektedir. Öğretmen niteliği açısından program okuryazarlığının en temel yetkinliklerden biri olduğundan hareketle, bu çalışmanın temel amacı Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından 2022 yılında yayımlanan ‘Öğretim Programı Okuryazarlığı Öğretmen Rehber Kitabı’nın eleştirel bir bakış açıyla incelenmesi ve öğretmenlere öğretim programı okuryazarlığı kazandırmada rehber bir kaynak olma potansiyelinin değerlendirilmesidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Evaluation in Education, Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Kitap İncelemeleri |
Authors | |
Early Pub Date | June 27, 2024 |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | December 4, 2023 |
Acceptance Date | March 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |