Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kesirler Konusunun Görsel Materyal ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2019, , 115 - 125, 29.04.2019
https://doi.org/10.32960/uead.532949

Öz

Bu çalışmada, kesirler konusunun görsel materyal
ile öğretiminin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik başarı ve tutumlarını
olan etkisinin incelemesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden
yarı deneysel yöntem olarak tasarlanmıştır. İlkokul 4. sınıf öğrencileriyle
yapılan çalışma kapsamında deney grubunda 20, kontrol grubunda ise 18 olmak
üzere 38 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Veriler Kesirler Başarı Testi ve
Matematik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir. Ön test ve son test olarak
uygulanan veri toplama araçlarıyla elde edilen veriler istatistiksel olarak
analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol gruplarının
veri toplama araçları son test puanları incelendiğinde, deney grubu lehine
anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Görsel materyal ile
öğretimin yapıldığı deney grubunun matematik başarısının, normal öğretim
yapılan kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde arttığı belirlenmiştir. Ayrıca
deney grubunun matematiğe yönelik tutumunun kontrol grubuna göre daha olumlu
düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Buradan eğitim öğretim sürecinde tablo,
resim, grafik gibi gerçek malzemeler kullanılarak oluşturulan görsel materyaller
aracılığıyla yapılan öğretimin, öğrencilerin bilgileri somutlaştırmasında ve
daha etkili öğrenmelerin gerçekleşmesini sağlamada etkili olacağı
düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Brecht, L. J. (2000). The relative effects of cooperative learning, manipulatives, and the combination of cooperative learning and manıpulatives on fourth graders’ conceptual knowledge, computation knowledge, and problem solving skills in multiplication. Dissertation Abstracts International.
  • Castro, C. S. (1998). Teaching probability for conceptual change. Educational Studies in Mathematic, 35, 233-254.
  • Chin, C. & Teou, L. Y. (2009). Using concept cartoons in formative assessment: Scaffolding students' argumentation. International Journal of Science Education, 31(10), 1307 - 1332.
  • Dede, Y. & Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113–131.
  • Güngör, S. (2005). Ortaöğretim geometri dersi üçgenler konusunda oluşturmacı yaklaşıma dayalı elle yapılan materyaller ve portfolyo hazırlamanın öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Hiebert, J., Wearne D., & Taber, S. (1991). Fourth graders’ gradual construction of decimal fractions during instruction using different physical representations. The Elementary School Journal, 91(4), 321-341.
  • İnan, C. (2006). Matematik öğretiminde materyal geliştirme ve kullanma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 7, 47–56.
  • Kamii, C. & Lewis, B. A. (1990). Constructivism and first grade arithmetic. Arithmetic Teacher, 38(1), 34-35.
  • Kamina, P. & Iyer, N. N. (2009). From concrete to abstract: Teaching for transfer of learning when using manipulatives. NERA Conference Proceedings 2009 Northeastern Educational Research Association (NERA) Annual Conference.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175–188.
  • Körükçü, E. (2008). Tam sayılar konusunun görsel materyal ile öğreniminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • McNeil, N. M. & Jarvin, L. (2007). When theories don’t add up: Disentangling the manipulatives debate. Theory into Practice, 46(4), 309-316.
  • Patricia, S. M. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematic, 47, 175-197.
  • Sarı, S. (2010). The effect of instructıon with concrete materials on fourth grade students’ geometry achievement. Unpublished master's thesis. Middle East Technical University, Ankara.
  • Stokes, S. (2002). Visual literacy in teaching and learning: A literature perspective. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 1(1), 10-19.

An Investigation of the Effect of the Teaching of Fractions with Visual Material on Primary School 4th Grade Students' Mathematics Achievement and Attitudes

Yıl 2019, , 115 - 125, 29.04.2019
https://doi.org/10.32960/uead.532949

Öz

In this study, it is aimed to examine the effect
on mathematics achievement and attitudes of the 4th grade students with
teaching the fractions on visual materials. The study was designed as
quasi-experimental design of quantitative research methods. Within the scope of
the study conducted with the 4th grade students, the study was conducted with
38 students in the experimental group and 18 in the control group. Data were
obtained through Fractions Success Test and Mathematics Attitude Scale. Data
obtained by pre-test and post-test data collection tools were analyzed
statistically. As a result of the analysis, it was concluded that there was a
significant difference in favor of the experimental group when the final test
scores of the data collection tools of the experimental and control groups were
examined. It was determined that the mathematics achievement of the
experimental group in which visual material with teaching were performed
increased significantly compared to the control group in the normal teaching. In
addition, it was concluded that the experimental group's attitude towards
mathematics was more positive than the control group. It is thought that
teaching through visual materials created by using real materials such as
tables, pictures and graphics in the teaching process will be effective in
materializing the information of the students and ensuring that more effective
learning is realized.

Kaynakça

  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde matematik öğretimi. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Brecht, L. J. (2000). The relative effects of cooperative learning, manipulatives, and the combination of cooperative learning and manıpulatives on fourth graders’ conceptual knowledge, computation knowledge, and problem solving skills in multiplication. Dissertation Abstracts International.
  • Castro, C. S. (1998). Teaching probability for conceptual change. Educational Studies in Mathematic, 35, 233-254.
  • Chin, C. & Teou, L. Y. (2009). Using concept cartoons in formative assessment: Scaffolding students' argumentation. International Journal of Science Education, 31(10), 1307 - 1332.
  • Dede, Y. & Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 113–131.
  • Güngör, S. (2005). Ortaöğretim geometri dersi üçgenler konusunda oluşturmacı yaklaşıma dayalı elle yapılan materyaller ve portfolyo hazırlamanın öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Hiebert, J., Wearne D., & Taber, S. (1991). Fourth graders’ gradual construction of decimal fractions during instruction using different physical representations. The Elementary School Journal, 91(4), 321-341.
  • İnan, C. (2006). Matematik öğretiminde materyal geliştirme ve kullanma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 7, 47–56.
  • Kamii, C. & Lewis, B. A. (1990). Constructivism and first grade arithmetic. Arithmetic Teacher, 38(1), 34-35.
  • Kamina, P. & Iyer, N. N. (2009). From concrete to abstract: Teaching for transfer of learning when using manipulatives. NERA Conference Proceedings 2009 Northeastern Educational Research Association (NERA) Annual Conference.
  • Karaduman, H. (2005). Sosyal bilgiler dersinde yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre hazırlanan öğretim materyallerinin öğrencilerin derse ilişkin tutumlarına, başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kazu, H. & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175–188.
  • Körükçü, E. (2008). Tam sayılar konusunun görsel materyal ile öğreniminin 6. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • McNeil, N. M. & Jarvin, L. (2007). When theories don’t add up: Disentangling the manipulatives debate. Theory into Practice, 46(4), 309-316.
  • Patricia, S. M. (2001). Are we having fun yet? How teachers use manipulatives to teach mathematics. Educational Studies in Mathematic, 47, 175-197.
  • Sarı, S. (2010). The effect of instructıon with concrete materials on fourth grade students’ geometry achievement. Unpublished master's thesis. Middle East Technical University, Ankara.
  • Stokes, S. (2002). Visual literacy in teaching and learning: A literature perspective. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 1(1), 10-19.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ebru Kükey 0000-0002-2130-0884

Ahmet Melih Tutak Bu kişi benim 0000-0002-7200-8832

Tayfun Tutak 0000-0002-0277-6377

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2019
Kabul Tarihi 23 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kükey, E., Tutak, A. M., & Tutak, T. (2019). Kesirler Konusunun Görsel Materyal ile Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi. Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi, 3(1), 115-125. https://doi.org/10.32960/uead.532949