Bu çalışmanın amacı biyoloji öğretmen adaylarının mikroskobun kısımları ve kullanımı hakkındaki bilgilerini belirlemektir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı çalışma, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan toplam 37 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Veri toplama amacıyla ‘Mikroskop Kullanım Bilgisi Ölçeği (MKBÖ)’ kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarına mikroskop kullanımına yönelik iki açık uçlu soru sorulmuştur. Toplanan nicel veriler frekans ve % değerler şeklinde betimsel olarak analiz edilmiş, açık uçlu sorudan toplanan nitel veriler ise içerik analizine tabii tutularak değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının mikroskopta inceleme öncesi hazırlık, preparat hazırlama, görüntü bulma ve inceleme, inceleme sonrası işlemler, teknik bilgi ve terimler, mikroskobun kullanıldığı sektörler gibi konularda eksiklerinin olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |