2020 yılı başından itibaren dünya genelinde yayılan Covid-19 pandemisi ile birlikte hem dünyada hem de Türkiye’de yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan öğretim yoluyla eğitim devam ettirilmiştir. Uzaktan öğretim ile birlikte sanal sınıflarda gerçekleştirilen eğitim, öğretim süreçleri bileşenleri bakımından geleneksel sınıflardan farklılık göstermektedir. Yüz yüze sınıflarda gerçekleştirilen eğitimde fiziksel olarak aynı ortamda bulunan öğretici ve öğrenen arasında gerçekleşen etkileşim, iletişimi tamamlayıcı bir unsur olabilmektedir. Bu durum uzaktan eğitim sürecindeki sanal sınıflarda farklı bir özellik taşımaktadır. Fiziksel olarak farklı ortamlarda bulunan öğretici ve öğrenen arasında gerçekleşen iletişim de farklı özellikler taşıyabilmektedir. Yüz yüze öğretimin sağladığı fırsatlardan yoksun olan sanal sınıflarda gerçekleşen iletişimin içeriği merak konusudur. Özellikle iletişimin temel bileşenlerinden olan geribildirimin sanal sınıflarda nasıl gerçekleştiği, araştırılması gereken önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı uzaktan öğretim yapılan sanal sınıflarda öğretim elemanları tarafından öğrencilere verilen geribildirim mekanizmalarını incelemektir. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında uzaktan eğitim gerçekleştiren bir kamu üniversitesindeki öğretmen adaylarından örneklem alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan ve geribildirimin içeriğini ölçmeye yönelik maddelerden oluşan “Uzaktan Eğitim Sınıflarında Geribildirim” anketi kullanılmıştır. Araştırma verileri online formlar kullanılarak öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Veriler bilgisayar paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan eğitim sınıflarında öğretim elemanları genel olarak yüksek düzeyde geribildirim kullanmaktadırlar. Araştırma kapsamında görüşlerine başvurulan öğretmen adaylarının en çok katıldıkları maddeler arasında “Öğrencilerin yanlışlarını düzeltir” ve “Geribildirim verirken adil davranır” maddeleri dikkat çekmektedir. Buna karşın bu araştırmada katılımcıların en düşük ortalamaya sahip görüşleri “Birebir/kişiye özel geribildirimde bulunur” ve “Dersi değerlendirmemiz için bize fırsat sunar” maddelerinde görülmektedir. Buna göre öğretim elemanlarının geribildirim mekanizmalarını kullanırken iletişim ilkelerine daha fazla dikkat etmelerinin önemi ortaya çıkmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |