Bu çalışmada, öncelikle duygusal bağlılığı artırıcı rolü olduğu düşünülen lider-üye etkileşimi ve kişi-örgüt uyumunun etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada ayrıca söz konusu etkilerde kolektif şükranın rolünü belirlemekte hedeflenmiştir. Araştırma kapsamında 299 kamu ve özel okul öğretmeni katılımcıdan anket tekniği kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin analizi için doğrulayıcı faktör analizi, betimleyici istatistikler, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre kolektif şükranın; hem lider-üye etkileşimi ile duygusal bağlılık, hem de kişi-örgüt uyumu ile duygusal bağlılık arasındaki ilişkide düzenleyici etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar önceki araştırma bulguları kapsamında değerlendirilmiştir. Kolektif şükranın, çalışmadaki değişkenler arasındaki ilişkilerde düzenleyici etkiye sahip olmasının tespiti, sonraki çalışmalara faydalı olması bakımından çalışmanın en önemli katkısı olarak düşünülmüştür.
First, it is aimed to examine the effects of leader-member exchange and person-organization fit,
which are thought to have a role in increasing affective commitment in this study. In addition, one goal of this
research is to determine the role of collective gratitude in these effects. Within the scope of the research, data
were collected from 299 public and private school teachers using the questionnaire technique. Descriptive
statistics, confirmatory factor analysis, regression and correlation analyzes were made regarding these
collected data. It was concluded that collective gratitude has a moderating effect on the relationship between
person-organization fit and affective commitment, and on the relationship between leader-member exchange
and affective commitment. The results obtained were evaluated within the scope of previous research findings.
The determination of collective gratitude has a moderator effect on the relations between the variables in the
study was thought to be the most important contribution of the study in terms of being beneficial for
subsequent studies. Determining that collective gratitude has a moderator effect on the relations between the
variables in the study has been the most important contribution of the study in terms of being beneficial for
subsequent studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2021 |
Submission Date | July 18, 2021 |
Acceptance Date | December 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823