Abstract
Araştırma, sosyal psikoloji alanında uzun zamandır tartışılan stereotip kavramının yönetim alanında yapılan araştırmalardaki yerini açıklamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, stereotip kavramının tanımı yapıldıktan sonra, kavramın tarihsel gelişim sürecinden, kuramsal alt yapısından, kavramı ölçme yöntemlerinden bahsedilerek yönetim literatüründeki yeriyle ilgili genel bir değerlendirme yapılacaktır. Stereotiplerin karmaşık dünyanın mantıklı bir şekilde okunmasına olanak tanıyan aygıtlar olarak görülmesi, insan ilişkilerinde temel bir vazifesinin olması konunun yönetim alanında da tartışılmaya başlanmasının haklı gerekçesi olduğu savunulabilir. İnsan ilişkilerinin yoğun bir şekilde yaşandığı işletmelerde, yönetim araştırmalarında sıklıkla vurgu yapılan kavramların (memnuniyet, güven, bağlılık, tükenmişlik, çatışma vb.) temelinde stereotiplerin yer aldığı ve işletmelerde sosyal etkileşimin pürüzsüz ve kolay bir şekilde ilerlemesine yardımcı olarak sosyal açıdan pragmatik bir işleve sahip oldukları düşünülmektedir. Araştırma sonucunda, stereotip kavramına dikkat çekilerek yönetim literatüründe yeni tartışmalar yapılabilmesi için farkındalık oluşturulması beklenmektedir. İşletme yöneticileri için çalışanlarının bilişsel yapılarını anlamalarına ve bu bilişsel yapıların davranışlara ve dolayısıyla iş ilişkilerine nasıl yansıdığını görmelerine olanak sağlayacaktır.