Araştırmanın amacı, Türk Edebiyatı tarihinde
iz bırakmış şahsiyetlerin biyografilerinin öğretiminde Biyografiyi Öyküleştirme
Yöntemini uygulamak, öğretmen adaylarının bu yöntemin etkililiğine ilişkin
görüşlerini incelemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Biyografiyi Öyküleştirme Yöntemi uygulamalarına ilişkin öğretmen adaylarının
görüşlerini almak için araştırmacılar tarafından geliştirilen Yarı
Yapılandırılmış Görüş Bildirim Formu (YYGBF) kullanılmıştır. YYGBF ile toplanan
verilerin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden “içerik analizi”
yapılmıştır.
Araştırmanın sonucunda çalışma grubunda yer
alan ve uygulamalara ilişkin görüş
belirten öğretmen adaylarının neredeyse tamamı; biyografi öğreniminde
“Biyografiyi Öyküleştirme Yöntemi”nin önemli avantajlar sağladığını ( kalıcı
öğrenme, mizah sayesinde derse ilgi, şairin özel hayatı hakkında bilgi edinme,
dönemin sosyal yaşamı hakkında bilgi edinme, topluluk önünde etkili konuşma, yazı
yazma becerisi kazanma vb.), araştırmada motivasyonlarını olumsuz etkileyecek
önemli bir durum yaşamadıklarını, diğer ders ve konularda da benzer uygulamalar
yapmak istediklerini aktarmışlardır.
Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu
uygulamalarla ilgili memnuniyetlerini belirtmekle birlikte, daha etkili ve
kalıcı öğrenmeler için çeşitli önerilerde bulundukları sonucuna ulaşılmıştır.
Öğretmen adaylarının, uygulamalardan daha olumlu sonuçlar alabilmek için;
“görsel işitsel materyaller kullanılabilir, edebi kişiliğe ve eserlere daha
geniş yer verilebilir, grup çalışmasına başvurulabilir, detaylara daha çok yer
verilebilir, şarkılarla sunumlar desteklenebilir, biyografiler drama-rol oynama
teknikleriyle canlandırılabilir, eski kelimeler yerine güncel kelimeler tercih
edilebilir, konuya uygun fon müziğiyle desteklenebilir,” şeklinde önerilerde
bulundukları anlaşılmıştır.
Biyografi Öğretimi Biyografiyi Öyküleştirme yöntemi Görüşler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 42 |
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.