Birey ve ailenin finansal okuryazarlık düzeyi son yüzyılın önemli başlıklarından biri olmuştur. Özellikle gelişmiş ülkeler konunu farkına varıp geliştirilmesi için çalışmalar başlatmışlardır. Bunun yanı sıra devletlerin kendi vatandaşlarını, emeklilikte hak edecekleri gelirleri konusunda giderek yalnız bırakması ile birlikte, bireyler parasal konular hakkında eksik bilgilerinin olduğunu tasarrufun önemini fark etmeye başlamışlardır. Tasarrufların ne şekilde değerlendirileceği, hangi yatırım aracından nasıl faydalanılabileceği konuları da sorun olarak ortaya çıkmakta ve çözüm olarak finansal okuryazarlık değerlendirilmektedir. Son yıllarda dünya genelinde etkisini gösteren ekonomik krizler sonrasında ülkelerde yoksul nüfus giderek artar bir hal almış ve yoksullukla mücadele programları ülkelerin öncelikli politikası olmuştur. AÇSH Bakanlığı tarafından da ailenin güçlendirilmesi bağlamında kadına yönelik eğitim ve bilgi düzeylerinin arttırılması çalışmaları başlatılmış ve finansal okuryazarlık eğitimleri kalkınma programlarına dahil edilmiştir. Eğitimler Sosyal Hizmet Merkezleri (SHM) tarafından yürütülmeye başlatılmıştır. Bu çalışma, ailelere ve kadınlara yönelik Aile Eğitim Programı’nı yürüten ve finansal okuryazarlık eğitimlerini veren SHM çalışanlarının öncelikli olarak finansal okuryazarlık düzeylerini ölçmek amaçlı veri kaynağı olarak anket uygulanmış ve ölçümde ise Mann Whitney U, Kruskal Wallis testi, Spearman korelasyon analizi kullanılmıştır. Finansal okuryazarlık eğitimlerini verecek olan eğiticilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri düşük çıkmıştır. Bakanlığın eğitim programını öncelikli olarak eğiticileri eğitmek şeklinde plan yapılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Issue |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Submission Date | June 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 49 |
Journal of Yüzüncü Yıl University Graduate School of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).