Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme bilgi düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan bu araştırma ilişkisel tarama modeline göre düzenlenmiştir. Araştırmanın verileri İstanbul ili Anadolu yakasında görev yapan 351 sınıf öğretmeninden, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Bilgi Düzeyi Testi (AÖDBDT) aracılığıyla toplanmıştır. AÖDBDT 19 maddeden oluşmaktadır ve testin hesaplanan Cronbach alfa değeri .75’tir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde ve ortalama hesaplamaları yapılmış, ortalamaların karşılaştırılmasında ise t- testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmış olup yapılan bu analizlerde en az .05 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme bilgi düzeyleri orta seviyenin altında bulunmuştur.
ölçme ve değerlendirme alternatif ölçme ve değerlendirme sınıf öğretmenleri bilgi düzeyi
In this research it is aimed to determine the level of knowledge of primary school teachers alternative assessment and evaluation according to the relational survey model. The data of the research are gathered in the Anatolian side of Istanbul from 351 classroom teachers via personal information form and Alternative Assessment and Evaluation Knowledge Level Test (AAEKLT) prepared by the researcher. AAEKLT is formed of 19 items and the Cronbach alpha reliability coefficient is found .75. Analyses of data are made by frequencies, percentages and means in addition comparisions of the means are calculated with t-test, one way anova; in the analyses .05 level of significiance was taken into account. According to the results obtained from the study, the levels of primary school teachers alternative assessment and evaluation knowledge was found under mid-level. Also the levels of primary school teachers alternative assessment and evaluation knowledge differentiated as to gender, graduated school, professional seniority and the type of school the teachers are in.
assessment and evaluation alternative assessment and evaluation primary school teachers knowledge
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 21 |