Global Journal of Economics and Business Studies
Cover Image
ISSN 2147-415X | e-ISSN 2147-415X | Period Biannually | Founded: 2012 | Publisher Gümüşhane Üniversitesi |

Global Journal of Economics and Business Studies (GJEBS) is one of the publications of Gumushane University, Faculty of Economics and Administrative SciencesGJEBS is a peer-reviewed international journal and is published starting from 2012 in online version via our website (http://dergipark.gov.tr/gumusgjebs) on a continuous base minimum twice a year (July/December). The online version has free access. The journal is independent from any other publishers.

Global Journal of Economics and Business Studies

ISSN 2147-415X | e-ISSN 2147-415X | Period Biannually | Founded: 2012 | Publisher Gümüşhane Üniversitesi |
Cover Image

22.025

43.335

Global Journal of Economics and Business Studies (GJEBS) is one of the publications of Gumushane University, Faculty of Economics and Administrative SciencesGJEBS is a peer-reviewed international journal and is published starting from 2012 in online version via our website (http://dergipark.gov.tr/gumusgjebs) on a continuous base minimum twice a year (July/December). The online version has free access. The journal is independent from any other publishers.

Volume 7 - Issue 14 - Jan 2019
  1. İÇ KAPAK
    Pages 1 - 5
    Ahmet Mutlu AKYÜZ
  2. TRADE OPENNESS, FINANCIAL OPENNESS, AND FINANCIAL DEVELOPMENT IN EUROZONE: EVIDENCE FROM DYNAMIC PANEL DATA
    Pages 1 - 17
    Hasan AYAYDIN, Aykut KARAKAYA, Fahrettin PALA
  3. MUHASEBE EĞİTİMİ KONUSUNDA ULUSAL VE ULUSLARARASI DERGİLER ÜZERİNE BİBLİYOMETRİK BİR ARAŞTIRMA
    Pages 18 - 24
    Büşra TOSUNOĞLU, Selim CENGİZ, Zafer ANADOLU
  4. TÜRKİYE’DE İTHALATIN, İKTİSADİ BÜYÜMENİN VE ELEKTRİK TÜKETİMİNİN İHRACAT ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ANALİZİ
    Pages 25 - 37
    Ali Rıza SANDALCILAR, Kezban AYRAN CİHAN
  5. ÖZEL SERMAYELİ MEVDUAT BANKALARININ FİNANSAL PERFORMANSLARININ İNCELENMESİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
    Pages 38 - 52
    M. Esra ATUKALP
  6. BİLGİ UÇURMA DAVRANIŞININ ÖNCÜLLERİ VE SONUÇLARI
    Pages 53 - 67
    Harun YILDIZ, Esra TANİ
  7. ÜRÜN İNOVASYONU VE ÜRÜN KALİTESİNİN MARKA SADAKATİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: AKILLI CEP TELEFONLARI ÜZERİNDE AMPİRİK BİR ÇALIŞMA
    Pages 68 - 79
    Emel YILDIZ, Mahmut KOÇAN
  8. ALMANYA DIŞ POLİTİKASININ AVRUPA BİRLİĞİ DIŞ POLİTİKASINA UYUM SÜRECİ: UKRAYNA KRİZİ ÖRNEĞİ
    Pages 80 - 101
    ÖMER UĞUR
  9. CULTURAL INDOCTRINATION AND OPEN INNOVATION IN INTERNATIONAL BUSINESS
    Pages 102 - 116
    Bryan Christiansen
  10. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL PAZARLAMAYA YATKINLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    Pages 117 - 128
    Hatice Dilara KESKİN, Hüseyin Sabri KURTULDU
  11. DÖNGÜSEL EKONOMİ: ALMANYA’DAKİ DURUMUN BİR ÖZETİ
    Pages 129 - 143
    Tufan ÖZSOY
  12. TÜRK KAMU MALİ YÖNETİMİNDE MALİ SAYDAMLIK: AVRUPA BİRLİĞİ İLERLEME RAPORLARI ÇERÇEVESİNDE BİR DEĞERLENDİRME
    Pages 144 - 157
    Mehmet ARIKAN, Serkan BENK
  13. BANKALARIN LİKİDİTESİNİ ETKİLEYEN MAKROEKONOMİK VE BANKAYA ÖZGÜ FAKTÖRLERİN AMPİRİK ANALİZİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
    Pages 158 - 169
    Ersan ERSOY, Yüksel AYDIN
  14. ELEKTRONİK HİZMET MARKA DEĞERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: ELEKTRONİK HİZMET MÜŞTERİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
    Pages 170 - 185
    Salih YILDIZ