Sanat bireyin yaratıcı düşünmesini geliştiren bir işleve
sahiptir. Plastik sanatlar ve görsel sanatlar alanlarında değerlendirilen Resim
İş Eğitimin de öğrencilerin yaratıcı düşüncesini geliştirdiği birçok araştırmacı
tarafından kabul edilmektedir. Bu durumu destekler biçimde alan yazında birçok
araştırma, özellikle uygulamaya dayalı resim iş eğitiminin öğrencilerin
yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiğine yönelik bulgular raporlamıştır.
Buna göre, ilgili eğitim programının uygulama ağırlıklı yapısının öğrencilerin
yaratıcı düşünme becerilerinin olumlu yönde gelişimi açısından önemli olduğu
iddia edilebilir. Buna karşın, 2018-2019 öğretim yılında yürürlüğe giren yeni yükseköğretim
resim iş eğitimi programında atölye-uygulamaya dayalı derslerin sürelerinde bir
azalma olduğu görülmektedir. Buna göre, ilgili alan yazına dayanarak, yeni
programı bir önceki programla karşılaştırarak, yarının bireylerini yetiştirecek
öğretmen adaylarımızın yaratıcı düşünme gelişimine olası etkilerinin ortaya
konması, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Betimsel bir çalışma olan bu
araştırmada verilerin analizinde betimleyici
istatistik tekniklerinden Simpson’ın
İkilemi ve Korelasyon
istatistikleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, yeni programda atölye-uygulama
ders sürelerinde istatiksel olarak anlamlı bir azalma olduğu tespit edilmiştir.
Elde edilen sonuçlar özetlenip yorumlanmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |