Bu araştırmanın amacı, Rize’nin Fındıklı ilçe merkezindeki ilkokullara yürüyerek ulaşım sağlayan öğrencilerin okul yolunda karşılaşabileceği riskleri belirleyerek çözüm önerileri sunmaya çalışmaktır. Çalışmada, öğrencilerin okul yolunda hayatını tehlikeye sokabilecek birbiriyle ilişkili risk faktörlerinin derinlemesine açığa çıkarılması amaçlandığından analiz birimi olarak nitel araştırma yöntemlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış iki sorunun bulunduğu görüşme formunun 24 katılımcıya sözlü olarak uygulanmasıyla toplanmış ve içerik analizine tabi tutularak yorumlanmıştır. Araştırma neticesinde katılımcılar; okul yolunda motorlu taşıtların çocuklar için büyük risk oluşturduğunu, ortak yaşam alanlarının kullanılması konusunda vatandaşlarda yeterli bilincin olmadığını, öğrencilerin güvenliği için alınan mevcut önlemlerin yetersiz olduğunu belirtmiştir. Belirtilen olumsuzlukları önlemek için ise ortak yaşam alanlarının daha verimli kullanılması konusunda vatandaşların bilinçlendirilmesi, çevreyle ilgili tedbirlerin alınması, trafik işaretleri ile fiziki trafik kısıtlayıcıların sayısının arttırılması, denetim faaliyetlerinin sıklaştırılması, şehrin çocuklar için daha yaşanabilir hâle getirilmesinin çocukların güvenli ulaşım sağlamasına katkı sağlayacağı sonuçlarına ulaşılmaktadır.
Güvenli okul Okul yolu rotası Mekan felsefesi Okula giden yol
Yaşama değer katan tüm çocuklara yalnızca "var" oldukları için sonsuz şükranlarımı sunarım.
The aim of this research is to try to offer solutions by determining the risks that students who reach primary schools in Rize's Fındıklı district center on foot may encounter on their way to school. In the study, since it is aimed to reveal in depth the interrelated risk factors that may endanger the lives of students on the way to school, the nested single-case design, one of the qualitative research methods, was used as the analysis unit. The data were collected by the oral application of the interview form containing two semi-structured questions developed by the researcher to 24 participants and interpreted by subjecting it to content analysis. As a result of the research, the participants stated that motor vehicles on the way to school pose a great risk for children, there is not enough awareness among citizens about the use of common living spaces, and the current measures taken for the safety of students are insufficient. It is concluded that raising the awareness of citizens about the more efficient use of common living spaces in order to prevent the aforementioned negativities, taking environmental precautions, increasing the number of traffic signs and physical traffic restrictions, intensifying inspection activities, making the city more livable for children will contribute to the safe transportation of children.
Safe school School road route Space philosophy Road to school
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tüm Bölümler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
ACUSBD, Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) ile lisanslanmıştır.