Bu araştırma, otantik görev
odaklı öğretim uygulamalarının matematik dersindeki
etkililiğinin belirlenmesi ve öğretim sürecindeki durumu ortaya koyması
amacıyla yapılmıştır. Araştırma
kuram ve uygulamayı bütünleştirmek ve öğretimi iyileştirmek adına eylem
araştırması biçiminde desenlenmiştir.
Araştırmanın
uygulaması 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 30 kişilik 7/A
sınıfının matematik dersinde gerçekleştirilmiştir. Uygulama sonra öğrencilere
otantik görevler verilerek çalışmalarını hazırlamalarında rehberlik edilmiştir.
Uygulama toplam 7 hafta sürmüştür. Araştırma
veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli test ve klasik sınav kullanılmıştır.
Verilerin analizinde verilerin frekans ve yüzde analizleri yapılmış; Yenilenmiş
Bloom Taksonomisi ve Solo Taksonomiye göre çalışma grubunun düzeyleri belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar, otantik görev
odaklı öğrenme uygulamaları ile desteklenen
öğrenme ortamlarının öğrencilerin bilişsel düzeylerinde olumlu yönde değişme
sağladığını göstermiştir.
Bu durumun, gerek günlük hayatta gerekse okul hayatında karşılaştıkları
problemleri çözerken öğrencilere yardım edebileceği düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 1 |