Bu araştırma, kavram haritası ile öğretimin öğrencilerin çokgenler alt öğrenme alanındaki başarıları ve edindikleri bilgilerin kalıcılığı üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla 2015-2016 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Çankırı ili Çerkeş ilçesinde bir devlet okulunda 7. sınıfta öğrenim gören 25’ i deney 25’ i kontrol grubu olmak üzere 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma 4 hafta sürmüştür ve kontrol grubunda geleneksel öğretim, deney grubunda ise kavram haritası ile öğretim yapılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri bir arada kullanılmıştır. Veriler, ön test, son test ve kalıcılık testi olarak çoktan seçmeli Çokgenler Başarı Testi ve öğretimde kavram haritası kullanımı ile ilgili düşüncelerini belirlemek üzere hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırma elde edilen verilerin normal dağılım gösterdiği belirlenmiş ve veri analizi t-testi ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunun son test puanlarının ortalaması arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmamıştır. Kontrol grubunda öğrencilerin son test başarı puanlarının, ortalamanın etrafında toplandığı gözlenmiştir. Deney grubunda ise başarı testi puanı yüksek öğrenciler bulunduğu kadar başarı testi puanı düşük öğrencilerin de bulunduğu gözlenmiştir. Deney grubunda uç değerlerin varlığından dolayı kavram haritası ile öğretimin grubun bir kısmında etkili olmasına rağmen grubun diğer kısmında fazla etkili olmadığı söylenebilir. Kalıcılık açısından ise deney ve kontrol grubu arasında istatistiksel açıdan deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak kavram haritalarının anlamlı öğrenmede kalıcılık üzerine etkisi olduğu söylenebilir. Ayrıca deney grubuyla yapılan görüşme verileri sonucunda kavram haritası ile öğretimin yararlı olduğu, daha kalıcı öğrenme sağladığı ve iyi bir özetleyici olduğu gibi görüşler ortaya çıkmıştır.
matematik eğitimi, akademik başarı, kalıcılık, kavram haritaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 13, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { aduefebder1000713, journal = {Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi}, issn = {2146-7862}, eissn = {2146-7862}, address = {Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü AYDIN}, publisher = {Aydın Adnan Menderes Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {13}, number = {2}, pages = {1 - 12}, title = {Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi}, key = {cite}, author = {Biçer, Neslihan and Çakmak, Devrim} } |
APA | Biçer, N. & Çakmak, D. (2022). Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi . Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 13 (2) , 1-12 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/74592/1000713 |
MLA | Biçer, N. , Çakmak, D. "Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi" . Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 13 (2022 ): 1-12 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/aduefebder/issue/74592/1000713> |
Chicago | Biçer, N. , Çakmak, D. "Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi". Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 13 (2022 ): 1-12 |
RIS | TY - JOUR T1 - Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi AU - NeslihanBiçer, DevrimÇakmak Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 12 VL - 13 IS - 2 SN - 2146-7862-2146-7862 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi %A Neslihan Biçer , Devrim Çakmak %T Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi %D 2022 %J Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi %P 2146-7862-2146-7862 %V 13 %N 2 %R %U |
ISNAD | Biçer, Neslihan , Çakmak, Devrim . "Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi". Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 13 / 2 (Aralık 2022): 1-12 . |
AMA | Biçer N. , Çakmak D. Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. EFED. 2022; 13(2): 1-12. |
Vancouver | Biçer N. , Çakmak D. Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2022; 13(2): 1-12. |
IEEE | N. Biçer ve D. Çakmak , "Matematik Dersi Çokgenler Alt Öğrenme Alanında Kavram Haritaları Kullanımının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi", Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, c. 13, sayı. 2, ss. 1-12, Ara. 2022 |