The purpose of the study is to determine the thoughts of pre-school teachers in making use of computers in maths teaching. The study has been conducted with 14 pre-school teachers with 1-13 years of experience, and employed in Ministry of National Education schools-kindergartens and primary schools- in Giresun, Keşap and Bulancak in 2012-13 academic years. The data of the study gained from a structured form developed by the researcher. It is found out that teachers have positive tendencies towards technology, yet they cannot use it adequately in maths practices, they do not have enough information about technology, they do not allocate time for technology, and they postpone using technology in planning their activities. Therefore, it is necessary that teachers need to be informed via in-service trainings at intervals and they need to see the right models in using technology, and get enough training and level of information to make use of technology.
Çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitimi sürecinde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Giresun ili Merkez, Keşap ve Bulancak ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve ilköğretim bünyesindeki anasınıflarında görev yapan ve mesleki deneyimleri bir ile on üç yıl arasında değişen 14 okul öncesi öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilerek içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışma sonucunda, öğretmenlerin teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin olumlu yönde olduğu ancak matematik uygulamaları sürecinde teknolojiden yeterince yararlanamadıkları, öğretmen merkezli yöntemlerle uygulamalar yaptıkları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte katılımcıların teknoloji kullanmaya zaman ayıramadıkları, etkinlikleri planlarken teknoloji kullanmayı ihmal ettikleri belirlenmiştir. Bu bağlamda öğretmenlerin teknolojiden yararlanma konusunda yeterli eğitim ve bilgi düzeyine sahip olabilmesi için belli aralıklarla hizmet içi seminerlerle bilgilendirilmeleri ve teknoloji kullanmaya özendirilmeleri gerekmektedir.
Teknoloji okul öncesinde matematik eğitimi okul öncesi öğretmeni
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |