The aim of this
study to investigate the relations between teachers' classroom leadership
levels and their change tendencies. 411 teachers working in the middle and
senior high schools participated in the study. In the study; the Teacher
Classroom Leadership Scale Teacher Form and Change Tendencies Scale were used
as measurement instruments. In the study, descriptive statistics, correlation
and regression analysis were used. Research findings show that there are
positive and significant relationships between the positive dimensions of the
change tendencies and classroom leadership levels of teachers. The findings
revealed that entrepreneurship in change and belief in the usefulness of
change positively affect teacher classroom leadership, while tendency of
keeping the status negatively. In line with the results, it is recommended
supporting the change tendencies and entrepreneurship of teachers by expanding
the right of initiative at the school and classroom level.
Tendencies of change Teacher leadership Teacher classroom leadership
Bu araştırmanın
amacı, öğretmenlerin değişim eğilimleri ile sınıf liderliği düzeyleri
arasındaki ilişkileri incelemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı
araştırmaya, ortaokul ve liselerde görev yapan ve tesadüfi örnekleme yoluyla
belirlenen 411 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak;
Değişim Eğilimleri Ölçeği ve Öğretmen Sınıf Liderliği Ölçeği Öğretmen Formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ile korelasyon ve
çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, değişim
eğilimlerinin pozitif boyutları (değişimde girişimcilik ve değişimin yararına
inanma) ile öğretmen sınıf liderliği düzeyleri arasında pozitif yönde ve
anlamlı ilişkiler olduğunu göstermektedir. Bulgular, öğretmenlerin değişimde
girişimcilik ve değişimin yararına inanma eğilimlerinin öğretmen sınıf
liderliğini olumlu etkilediğini, statükoyu koruma eğilimlerinin ise olumsuz
etkilediğini ortaya koymuştur. Sonuçlar doğrultusunda, öğretmenlerin okul ve
sınıf düzeyindeki inisiyatif alanlarının genişletilerek değişim ve
girişimcilik eğilimlerinin desteklenmesi önerilmektedir.
Değişim eğilimleri Öğretmen liderliği Öğretmen sınıf liderliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |