Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı, 170 - 198, 30.11.2018
https://doi.org/10.17984/adyuebd.457626

Öz

Bu çalışmada günümüz
yeni eğitim yaklaşımlarından biri olan STEM (Science, Technology, Education,
Mathematics) eğitimine geçişte Disiplinler Arası Model Oluşturma
Etkinliklerinin (DAMOE) bir araç olarak kullanılıp kullanılamayacağı öğretmen
ve öğrenci görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Görüşme
tekniğinin kullanıldığı bu çalışma 2015- 2016 eğitimi-öğretim yılında
Türkiye’nin Doğu Anadolu Bölgesindeki bir ilin merkez okulunda görev yapan 2
öğretmen (Matematik, Fen bilimleri) ile aynı okuldan seçilen yedi 7. sınıf
öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışma kapsamında ilk önce öğretmenlerle
disiplinler ve günlük yaşamla ilişkileri, disiplinler arası ilişkilendirme
konuları kapsamında yarı-yapılandırılmış ön görüşmeler yapılmış, daha sonra
öğretmenler rehberliğinde öğrencilere Matematik ile Fen bilimleri
disiplinlerinin öğrenme alanlarını içeren üç adet Disiplinler Arası Model
Oluşturma Etkinlikleri (DAMOE) uygulanmıştır. Uygulama sonrasında öğretmen ve
öğrencilerle bu etkinliklerin/problemlerin müfredatta uygulanabilirliği ve bu
etkinlikleri çözmenin öğrencilere ne gibi faydalar sağlayacağı konuları
kapsamında yarı-yapılandırılmış son görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen
bulgularda DAMOE’lerin öğrencilerin disiplinler arası ilişkilendirme
becerilerini geliştirdiği, disiplinlere olan tutumu olumlu yönde
değiştirebileceği ve DAMOE’lerin okul müfredatında yer alması gerektiği
görüşleri tespit edilmiştir.                                                                                                     

Kaynakça

  • Akademi, S. T. E. M. (2013). Dünyada STEM. 15. 06. 2016 tarihinde www. stemakademi. com. tr adresinden erişildi.
  • Akgün, L., Çiltaş, A., Deniz, D., Çiftçi, Z., & Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(6), 1-34.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T., & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu. İstanbul: Scala Basım.Australia, E. (2009). Australian engineering competency standards-Stage 1. Competency Standards For Professional Engineers.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Journal of Inquiry Based Activities, 5(2), 60-69.
  • Bliss, K. M., Fowler, K. R., & Galluzo, B. J. (2014). Math modeling: Getting Started & Getting Solutions. Philadelphia, PA: SIAM.
  • Blum, W. (2002). ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education–Discussion document. Educational studies in mathematics, 51(1-2), 149-171.
  • Blum, W., & Ferri, R. B. (2009). Mathematical modelling: Can it be taught and learnt?. Journal of mathematical modelling and application, 1(1), 45-58.
  • Cavey, O.L. & Campion, J. (2016). Learning secondary school mathematics through authentic mathematical modeling tasks. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.131-141.
  • Chamberlin, S. A., & Moon, S. M. (2006). Model-eliciting Activities: An Introduction to Gifted Education. Journal of Secondary Gifted Education, 17, 37-47. Chan, C. M. E., Ng, K. E. D., Widjaja, W., & Seto, C. (2015). A case study on developing a teacher's capacity in mathematical modelling. The Mathematics Educator, 16(1), 1-31.
  • Cirillo, M., Pelesko, J.A., Felton-Koestler, M. D., (2016). Perspectives on Modeling in School Mathematics. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.3-16.
  • Common Core State Standards Initiative. (2010). Common core state standards for mathematics (CCSSM). Washington, DC: National Governors Association Center for Best Practices and the Council of Chief State School Officers.
  • Çiltaş, A., & Işık, A. (2013). Matematiksel modelleme yoluyla öğretimin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının modelleme becerileri üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1177-1194.
  • Delice, A., Sevimli, E., & Aydin, E. (2009). Reflections in Peer Evaluation: Is the Attended Teacher Training Program the Implemented Training program?. Research in Mathematical Education, 13(2), 141-150.
  • Deniz, D. (2014). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme yöntemine uygun etkinlik oluşturabilme ve uygulayabilme yeterlikleri. Retrieved from Atatürk Üniversitesi-Dijital Arşiv Açık Erişim Sistemi, (123456789/1223).
  • Doğan, M. F., Gürbüz, R., Çavuş Erdem, Z. ve Şahin, S., (2018). STEM eğitimine geçişte bir araç olarak matematiksel modelleme. R. Gürbüz ve M. F. Doğan (Ed.), Matematiksel modellemeye disiplinler arası bakış: Bir STEM yaklaşımı. (ss. 43-56). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dorn, R. I., Douglass, J., Ekiss, G. O., Trapido-Lurie, B., Comeaux, M., Mings, R., & Ramakrishna, B. (2005). Learning geography promotes learning math: Results and implications of Arizona's GeoMath grade K-8 program. Journal of Geography, 104(4), 151-159.
  • Edwards D, Hamson M (2007). Guide to mathematical modelling. Industrial. Press, South Norwalk.
  • English, L. D. (2009). Promoting interdisciplinarity through mathematical modelling. ZDM, 41(1-2), 161-181.
  • English, L. D. (2015). STEM: Challenges and opportunities for mathematics education. In Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, pp. 4-18). PME.
  • English, L., & Sriraman, B. (2010). Problem solving for the 21 st century. In Theories of mathematics education (pp. 263-290). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful. Educational studies in mathematics, 1(1-2), 3-8.
  • Gainsburg, J. (2013). Learning to model in engineering. Mathematical Thinking and Learning, 15(4), 259-290.
  • Güder, Y. (2013). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Gürbüz, R. (2008). Matematik öğretiminde çoklu zekâ kuramına göre tasarlanan öğrenme ortamlarından yansımalar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Holmes, M., Rulfs, J., & Orr, J. (2007, June). Curriculum Development And Integration For K 6 Engineering Education. In 2007 Annual Conference & Exposition (pp. 12-436).
  • Kaiser, G. (2016). The Teaching and Learning of Mathematical Modeling. In Handbook for Research in Mathematics Education, edited by Jinfa Cai. Reston, Va.: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Karakuş, M., Türkkan, B. T., & Karakuş, F. (2017). Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşıma Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online, 16(2).
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2008). Fen öğretiminde hibritleşmiş bir öğrenme ortamı nasıl olmalı. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(4).
  • Kurup, A., Chandra, A., & Binoy, V. V. (2015). Little minds dreaming big science’: Are we really promoting ‘children gifted in STEM’in India. Current Science, 108(5), 779-781.
  • Lehrer, R., & Schauble, L. (2007). Contrasting emerging conceptions of distribution in contexts of error and natural variation. Thinking with data, 149-176.
  • Lesh, R., & Caylor, B. (2007). Introduction To Special Issue: Modeling as application versus modeling as a way to create mathematics. International. Journal of Computers for Mathematical Learning. 12 (3), 173-194.
  • Lesh, R., & Yoon, C. (2007). What is distinctive in (our views about) models & modelling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching?. In Modelling and applications in mathematics education (pp. 161-170). Springer, Boston, MA.
  • Lesh, R., Hoover, M., Hole, B., Kelly, A., & Post, T. (2000). Principles for developing thought-revealing activities for students and teachers. In A. Kelly, & R. Lesh. (Eds.), Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education (pp. 591-645). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Maaß, K. (2005). Barriers and opportunities for the integration of modelling in mathematics classes: results of an empirical study. Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA, 24(2-3), 61-74.
  • Maiorca, C., & Stohlmann, M. S. (2016). Inspiring students in integrated STEM education through modeling activities. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.153-161.
  • Matthews, K. E., Adams, P., & Goos, M. (2009). Putting it into perspective: mathematics in the undergraduate science curriculum. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 40(7), 891-902.
  • MEB (2017). Fen bilimleri dersi taslak öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar): Anakara.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar): Anakara.
  • National Academy of Sciences (NAS). STEM Integration in K–12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. Washington D.C.: National Academies Press, 2014.
  • NGA & CCSSO (2010). National governors association center for best practices and council of chief state school officers (NGA Center and CCSSO). Common Core State Standards for Mathematics. Washington,D.C.
  • Osman, K., & Saat, R. M. (2014). Science technology, engineering and mathematics (STEM) education in Malaysia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 10(3), 153-154.
  • Özer Keskin, Ö. (2008). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özgen, K. (2013). Problem çözme bağlaminda matematiksel ilişkilendirme becerisi: öğretmen adaylari örneği. Education Sciences, 8(3), 323-345.
  • Parr, B., Edwards, M. C., & Leising, J. G. (2009). Selected effects of a curriculum ıntegration intervention on the mathematics performance of secondary students enrolled in an agricultural power and technology course: An experimental study. Journal of Agricultural Education, 50(1), 57-69.
  • Pollak, H. (2012). What is mathematical modeling? In Mathematical Modeling Handbook, edited by Heather Gould, Diane R. Murray, and Andrew Sanfratello, pp. viii–xi. Bedford, Mass.: Consortium for Mathematics and Its Applications (COMAP).
  • Remijan, K. W. (2017). Project-based learning and design-focused projects to motivate secondary mathematics students. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(1), 1.
  • Sabelli, N. H. (2006). Complexity, technology, science, and education. The Journal of the learning sciences, 15(1), 5-9.
  • Sahin, A., Ayar, M. C., & Adiguzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(1), 309-322.
  • Schaap, S., Vos, P., & Goedhart, M. (2011). Students overcoming blockages while building a mathematical model: Exploring a framework. In Trends in teaching and learning of mathematical modelling (pp. 137-146). Springer, Dordrecht.
  • Shahali, M., Hafizan, E., Halim, L., Rasul, S., Osman, K., Ikhsan, Z., & Rahim, F. (2015). Bitara-stem training of trainers'programme: impact on trainers'knowledge, beliefs, attitudes and efficacy towards integrated stem teachıng. Journal of Baltic Science Education, 14(1).
  • Shahbari, J. A., & Peled, I. (2017). Modelling in primary school: constructing conceptual models and making sense of fractions. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(2), 371-391.
  • Shaughnessy, J. M. (2013). Mathematics in a STEM context. Mathematics Teaching in the Middle school, 18(6), 324-324.
  • Shulman, V., & Armitage, D. (2005). Project discovery: An urban middle school reform effort. Education and Urban Society, 37(4), 371-397.
  • Steen, L. A., Turner, R., & Burkhardt, H. (2007). Developing mathematical literacy. In Modelling and applications in mathematics education (pp. 285-294). Springer, Boston, MA.
  • Stinson, K., Harkness, S. S., Meyer, H., & Stallworth, J. (2009). Mathematics and science integration: Models and characterizations. School Science and Mathematics, 109(3), 153-161.
  • Stohlmann, M., Moore, T. J., & Roehrig, G. H. (2012). Considerations for teaching integrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 4.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toluk Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: Öğretimsel açıklamalar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2).
  • Tytler, R., Osborne, J., Williams, G., Tytler, K., & Cripps Clark, J. (2008). Opening up pathways: Engagement in STEM across the primary-secondary school transition. Edited by Tytler, Russell, Osborne, Jonathan, Williams, Gaye, Tytler, Kristin and Cripps Clark, John, Australian Department of Education, Employment and Workplace Relations, Canberra, A.C.T.
  • Wang, H.H. (2012). A new era of science education: science teachers‘ perceptions and classroom practices of science, technology, engineering and mathematics (STEM) integration.. Retrieved from the University of Minnesota Digital Conservancy, http://hdl.handle.net/11299/120980.
  • Watters, J. J., English, L. D., & Mahoney, S. (2004). Mathematical modeling in the elementary school. American Educational Research Association Annual meeting. San Diego.
  • Yenilik, M. E. B., & Müdürlüğü, E. T. G. (2016). STEM eğitimi raporu. Ankara: MEB.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Qualitative research methods in social sciences. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yu, S. Y., & Chang, C. K. (2011). What did taiwan mathematics teachers think of model-eliciting activities and modelling teaching?. In G. Kaiser, W. Blum, R. B. Ferri and G. Stillman (Eds.), Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA 14 (pp. 147-156). Netherlands: Springer.
  • Zieffler, A. S., & Garfield, J. B. (2009). Modelıng the growth of students'covarıatıonal reasonıng durıng an ıntroductory statıstıcs course. Statistics Education Research Journal, 8(1).
  • Zawojewski, J. S. (2016). Teaching and learning about mathematical modeling. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.51-52.

Interdisciplinary Mathematical Modeling Activities as a Transitional Tool for STEM Education: Teacher and Student Opinions

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı, 170 - 198, 30.11.2018
https://doi.org/10.17984/adyuebd.457626

Öz

In this study, it
has been tried to determine in the direction of teacher and student opinions
whether the Interdisciplinary Modeling Activities (DAMOE) can be used as a
tool in transitioning to STEM (Science, Technology, Education, Mathematics)
education which is one of the new educational approaches today. This study was
conducted with 2 teachers and 7 seventh grade students in a central school in
the East Anatolia  of Turkey by using
interview technique. In the scope of the study, firstly, semi-structured
preliminary interviews were conducted with the teachers about the relationship
between disciplines and daily life and about interdisciplinary relationship.
Secondly,  the three interdisciplinary
modeling activities (DAMOE) including learning areas of Mathematics and
Science and Technology disciplines were applied to the students under the
guidance of teachers. After the implementation, teachers and students were
subjected to semi-structured final interviews within the context of the
applicability of these activities / problems in the curriculum and what
benefits students will get from solving these activities. In the findings, it
was determined that DAMOEs improved students' interdisciplinary skills, that
they could change attitudes toward disciplines positively, and that DAMOEs
should be included in the school curriculum.

Kaynakça

  • Akademi, S. T. E. M. (2013). Dünyada STEM. 15. 06. 2016 tarihinde www. stemakademi. com. tr adresinden erişildi.
  • Akgün, L., Çiltaş, A., Deniz, D., Çiftçi, Z., & Işık, A. (2013). İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme ile ilgili farkındalıkları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(6), 1-34.
  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, M. S., Öner, T., & Özdemir, S. (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu. İstanbul: Scala Basım.Australia, E. (2009). Australian engineering competency standards-Stage 1. Competency Standards For Professional Engineers.
  • Baran, E., Canbazoğlu-Bilici, S., & Mesutoğlu, C. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) spotu geliştirme etkinliği. Journal of Inquiry Based Activities, 5(2), 60-69.
  • Bliss, K. M., Fowler, K. R., & Galluzo, B. J. (2014). Math modeling: Getting Started & Getting Solutions. Philadelphia, PA: SIAM.
  • Blum, W. (2002). ICMI Study 14: Applications and modelling in mathematics education–Discussion document. Educational studies in mathematics, 51(1-2), 149-171.
  • Blum, W., & Ferri, R. B. (2009). Mathematical modelling: Can it be taught and learnt?. Journal of mathematical modelling and application, 1(1), 45-58.
  • Cavey, O.L. & Campion, J. (2016). Learning secondary school mathematics through authentic mathematical modeling tasks. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.131-141.
  • Chamberlin, S. A., & Moon, S. M. (2006). Model-eliciting Activities: An Introduction to Gifted Education. Journal of Secondary Gifted Education, 17, 37-47. Chan, C. M. E., Ng, K. E. D., Widjaja, W., & Seto, C. (2015). A case study on developing a teacher's capacity in mathematical modelling. The Mathematics Educator, 16(1), 1-31.
  • Cirillo, M., Pelesko, J.A., Felton-Koestler, M. D., (2016). Perspectives on Modeling in School Mathematics. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.3-16.
  • Common Core State Standards Initiative. (2010). Common core state standards for mathematics (CCSSM). Washington, DC: National Governors Association Center for Best Practices and the Council of Chief State School Officers.
  • Çiltaş, A., & Işık, A. (2013). Matematiksel modelleme yoluyla öğretimin ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının modelleme becerileri üzerine etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(2), 1177-1194.
  • Delice, A., Sevimli, E., & Aydin, E. (2009). Reflections in Peer Evaluation: Is the Attended Teacher Training Program the Implemented Training program?. Research in Mathematical Education, 13(2), 141-150.
  • Deniz, D. (2014). Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme yöntemine uygun etkinlik oluşturabilme ve uygulayabilme yeterlikleri. Retrieved from Atatürk Üniversitesi-Dijital Arşiv Açık Erişim Sistemi, (123456789/1223).
  • Doğan, M. F., Gürbüz, R., Çavuş Erdem, Z. ve Şahin, S., (2018). STEM eğitimine geçişte bir araç olarak matematiksel modelleme. R. Gürbüz ve M. F. Doğan (Ed.), Matematiksel modellemeye disiplinler arası bakış: Bir STEM yaklaşımı. (ss. 43-56). Ankara: Pegem Akademi.
  • Dorn, R. I., Douglass, J., Ekiss, G. O., Trapido-Lurie, B., Comeaux, M., Mings, R., & Ramakrishna, B. (2005). Learning geography promotes learning math: Results and implications of Arizona's GeoMath grade K-8 program. Journal of Geography, 104(4), 151-159.
  • Edwards D, Hamson M (2007). Guide to mathematical modelling. Industrial. Press, South Norwalk.
  • English, L. D. (2009). Promoting interdisciplinarity through mathematical modelling. ZDM, 41(1-2), 161-181.
  • English, L. D. (2015). STEM: Challenges and opportunities for mathematics education. In Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, pp. 4-18). PME.
  • English, L., & Sriraman, B. (2010). Problem solving for the 21 st century. In Theories of mathematics education (pp. 263-290). Springer, Berlin, Heidelberg.
  • Freudenthal, H. (1968). Why to teach mathematics so as to be useful. Educational studies in mathematics, 1(1-2), 3-8.
  • Gainsburg, J. (2013). Learning to model in engineering. Mathematical Thinking and Learning, 15(4), 259-290.
  • Güder, Y. (2013). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Gürbüz, R. (2008). Matematik öğretiminde çoklu zekâ kuramına göre tasarlanan öğrenme ortamlarından yansımalar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Holmes, M., Rulfs, J., & Orr, J. (2007, June). Curriculum Development And Integration For K 6 Engineering Education. In 2007 Annual Conference & Exposition (pp. 12-436).
  • Kaiser, G. (2016). The Teaching and Learning of Mathematical Modeling. In Handbook for Research in Mathematics Education, edited by Jinfa Cai. Reston, Va.: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Karakuş, M., Türkkan, B. T., & Karakuş, F. (2017). Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşıma Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi. İlköğretim Online, 16(2).
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keşan, C., & Kaya, D. (2008). Fen öğretiminde hibritleşmiş bir öğrenme ortamı nasıl olmalı. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi, 8(4).
  • Kurup, A., Chandra, A., & Binoy, V. V. (2015). Little minds dreaming big science’: Are we really promoting ‘children gifted in STEM’in India. Current Science, 108(5), 779-781.
  • Lehrer, R., & Schauble, L. (2007). Contrasting emerging conceptions of distribution in contexts of error and natural variation. Thinking with data, 149-176.
  • Lesh, R., & Caylor, B. (2007). Introduction To Special Issue: Modeling as application versus modeling as a way to create mathematics. International. Journal of Computers for Mathematical Learning. 12 (3), 173-194.
  • Lesh, R., & Yoon, C. (2007). What is distinctive in (our views about) models & modelling perspectives on mathematics problem solving, learning, and teaching?. In Modelling and applications in mathematics education (pp. 161-170). Springer, Boston, MA.
  • Lesh, R., Hoover, M., Hole, B., Kelly, A., & Post, T. (2000). Principles for developing thought-revealing activities for students and teachers. In A. Kelly, & R. Lesh. (Eds.), Handbook of Research Design in Mathematics and Science Education (pp. 591-645). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Maaß, K. (2005). Barriers and opportunities for the integration of modelling in mathematics classes: results of an empirical study. Teaching Mathematics and Its Applications: International Journal of the IMA, 24(2-3), 61-74.
  • Maiorca, C., & Stohlmann, M. S. (2016). Inspiring students in integrated STEM education through modeling activities. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.153-161.
  • Matthews, K. E., Adams, P., & Goos, M. (2009). Putting it into perspective: mathematics in the undergraduate science curriculum. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 40(7), 891-902.
  • MEB (2017). Fen bilimleri dersi taslak öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar): Anakara.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar): Anakara.
  • National Academy of Sciences (NAS). STEM Integration in K–12 Education: Status, Prospects, and an Agenda for Research. Washington D.C.: National Academies Press, 2014.
  • NGA & CCSSO (2010). National governors association center for best practices and council of chief state school officers (NGA Center and CCSSO). Common Core State Standards for Mathematics. Washington,D.C.
  • Osman, K., & Saat, R. M. (2014). Science technology, engineering and mathematics (STEM) education in Malaysia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 10(3), 153-154.
  • Özer Keskin, Ö. (2008). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme yapabilme becerilerinin geliştirilmesi üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özgen, K. (2013). Problem çözme bağlaminda matematiksel ilişkilendirme becerisi: öğretmen adaylari örneği. Education Sciences, 8(3), 323-345.
  • Parr, B., Edwards, M. C., & Leising, J. G. (2009). Selected effects of a curriculum ıntegration intervention on the mathematics performance of secondary students enrolled in an agricultural power and technology course: An experimental study. Journal of Agricultural Education, 50(1), 57-69.
  • Pollak, H. (2012). What is mathematical modeling? In Mathematical Modeling Handbook, edited by Heather Gould, Diane R. Murray, and Andrew Sanfratello, pp. viii–xi. Bedford, Mass.: Consortium for Mathematics and Its Applications (COMAP).
  • Remijan, K. W. (2017). Project-based learning and design-focused projects to motivate secondary mathematics students. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(1), 1.
  • Sabelli, N. H. (2006). Complexity, technology, science, and education. The Journal of the learning sciences, 15(1), 5-9.
  • Sahin, A., Ayar, M. C., & Adiguzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(1), 309-322.
  • Schaap, S., Vos, P., & Goedhart, M. (2011). Students overcoming blockages while building a mathematical model: Exploring a framework. In Trends in teaching and learning of mathematical modelling (pp. 137-146). Springer, Dordrecht.
  • Shahali, M., Hafizan, E., Halim, L., Rasul, S., Osman, K., Ikhsan, Z., & Rahim, F. (2015). Bitara-stem training of trainers'programme: impact on trainers'knowledge, beliefs, attitudes and efficacy towards integrated stem teachıng. Journal of Baltic Science Education, 14(1).
  • Shahbari, J. A., & Peled, I. (2017). Modelling in primary school: constructing conceptual models and making sense of fractions. International Journal of Science and Mathematics Education, 15(2), 371-391.
  • Shaughnessy, J. M. (2013). Mathematics in a STEM context. Mathematics Teaching in the Middle school, 18(6), 324-324.
  • Shulman, V., & Armitage, D. (2005). Project discovery: An urban middle school reform effort. Education and Urban Society, 37(4), 371-397.
  • Steen, L. A., Turner, R., & Burkhardt, H. (2007). Developing mathematical literacy. In Modelling and applications in mathematics education (pp. 285-294). Springer, Boston, MA.
  • Stinson, K., Harkness, S. S., Meyer, H., & Stallworth, J. (2009). Mathematics and science integration: Models and characterizations. School Science and Mathematics, 109(3), 153-161.
  • Stohlmann, M., Moore, T. J., & Roehrig, G. H. (2012). Considerations for teaching integrated STEM education. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 2(1), 4.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toluk Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: Öğretimsel açıklamalar. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2).
  • Tytler, R., Osborne, J., Williams, G., Tytler, K., & Cripps Clark, J. (2008). Opening up pathways: Engagement in STEM across the primary-secondary school transition. Edited by Tytler, Russell, Osborne, Jonathan, Williams, Gaye, Tytler, Kristin and Cripps Clark, John, Australian Department of Education, Employment and Workplace Relations, Canberra, A.C.T.
  • Wang, H.H. (2012). A new era of science education: science teachers‘ perceptions and classroom practices of science, technology, engineering and mathematics (STEM) integration.. Retrieved from the University of Minnesota Digital Conservancy, http://hdl.handle.net/11299/120980.
  • Watters, J. J., English, L. D., & Mahoney, S. (2004). Mathematical modeling in the elementary school. American Educational Research Association Annual meeting. San Diego.
  • Yenilik, M. E. B., & Müdürlüğü, E. T. G. (2016). STEM eğitimi raporu. Ankara: MEB.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Qualitative research methods in social sciences. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yu, S. Y., & Chang, C. K. (2011). What did taiwan mathematics teachers think of model-eliciting activities and modelling teaching?. In G. Kaiser, W. Blum, R. B. Ferri and G. Stillman (Eds.), Trends in teaching and learning of mathematical modelling: ICTMA 14 (pp. 147-156). Netherlands: Springer.
  • Zieffler, A. S., & Garfield, J. B. (2009). Modelıng the growth of students'covarıatıonal reasonıng durıng an ıntroductory statıstıcs course. Statistics Education Research Journal, 8(1).
  • Zawojewski, J. S. (2016). Teaching and learning about mathematical modeling. In C. Hirsch and A.R. McDuffie, eds. Annual Perspectives in Mathematics Education 2016: Mathematical Modeling and Modeling Mathematics. Reston, VA: NCTM, pp.51-52.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yunus Güder

Ramazan Gürbüz

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Kabul Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Güder, Y., & Gürbüz, R. (2018). STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 8(2), 170-198. https://doi.org/10.17984/adyuebd.457626
AMA Güder Y, Gürbüz R. STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. ADYUEBD. Kasım 2018;8(2):170-198. doi:10.17984/adyuebd.457626
Chicago Güder, Yunus, ve Ramazan Gürbüz. “STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 8, sy. 2 (Kasım 2018): 170-98. https://doi.org/10.17984/adyuebd.457626.
EndNote Güder Y, Gürbüz R (01 Kasım 2018) STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 8 2 170–198.
IEEE Y. Güder ve R. Gürbüz, “STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri”, ADYUEBD, c. 8, sy. 2, ss. 170–198, 2018, doi: 10.17984/adyuebd.457626.
ISNAD Güder, Yunus - Gürbüz, Ramazan. “STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 8/2 (Kasım 2018), 170-198. https://doi.org/10.17984/adyuebd.457626.
JAMA Güder Y, Gürbüz R. STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. ADYUEBD. 2018;8:170–198.
MLA Güder, Yunus ve Ramazan Gürbüz. “STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen Ve Öğrenci Görüşleri”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 8, sy. 2, 2018, ss. 170-98, doi:10.17984/adyuebd.457626.
Vancouver Güder Y, Gürbüz R. STEM Eğitimine Geçişte Bir Araç Olarak Disiplinler Arası Matematiksel Modelleme Oluşturma Etkinlikleri: Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. ADYUEBD. 2018;8(2):170-98.

Cited By













29929 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.