Kalite, günümüz
rekabet koşullarında yerel ve uluslararası pazarlarda üstünlük sağlamak isteyen
işletmelerin üzerinde durmaları gereken bir konudur. Kalite yönetim sistemi ise işletmelere pazar paylarını
büyütmede, işletmenin maliyetlerini azaltmada, riski daha etkili bir biçimde
yönetmede veya müşteri memnuniyetini artırmada yardımcı olmaktadır. Günümüzde
artan rekabetten dolayı işletmelerin yeniden yapılanmaları, örgütsel olarak
yenilenmeleri, varlıklarını korumaları, sermaye yapılarını güçlendirmeleri ve
olası muhtemel hataları ortadan kaldırmak için güvenilir ve doğru finansal
bilgilere ihtiyaçları attırmıştır. Bu çalışma ile kalite yönetim sistemi
belgesine danışman desteği eğitimleri ve kendi kalite yönetim ekibi eğitimleri
yoluyla sahip olan işletmelerin iç kontrolde ne kadar etkin olduğu araştırılmış
ve bu amaçla işletmelere anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması Malatya
ilinde faaliyette bulunan 95 işletmeye uygulanarak çalışmada kullanılacak
veriler elde edilmiştir. Yapılan analizler ile kalite yönetim sistemi belgesine
danışman desteği eğitimleri ve kendi kalite yönetim ekibi eğitimleri yoluyla
sahip olan işletmelerin iç kontrolün beş bileşeni arasındaki etkileşimi
incelenmiştir.
Quality is an issue that must be emphasized by companies that want to
excel in the local and international markets in today's competitive
conditions. The quality management system helps enterprises to increase
their market shares, reduce the costs of the enterprise, manage the risk
more effectively or increase customer satisfaction. With this study, the
efficiency of the enterprises that have the quality management system
certificate through consultant support trainings and their own quality
management team trainings were investigated and a survey was
conducted for this purpose.The questionnaire was applied to 145
enterprises operating in Malatya. Interactions between the five
components of internal control have been examined by the firms that
have the quality management system certificate through consultancy
support trainings and their quality management team trainings.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |