BibTex RIS Kaynak Göster

A DICTIONARY OF TURKISH-ITALIAN IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO THE OTHERS CONTEXT

Yıl 2013, Sayı: 11, 993 - 1031, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.449

Öz

The process of language learning/teaching dates back past as long as the history of language. The dictionaries that were written in old times should be taken into consideration while several new language teaching methods have been developed. An undated work that was found in the Gazi Husrev Bey Library in Bosnia Herzegovina has been converted into a dictionary of Turkish-Italian. Although not all the words were defined in Italian language, about 85 words/phrases/sentences out of 1315 were defined. While the dictionary was examined in terms of language teaching/learning, the whole words were classified and analyzed.

Kaynakça

  • Aksan D. (2005). Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, (3.Basım)Engin Yayın Evi, Ankara.
  • Aksan D. (1982). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK Yayınları, Ankara. Demircan Ö. (2002). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Der Yay., İstanbul.
  • Demirel Ö. (2004).Yabancı Dil Öğretimi, (2.Baskı) Pegem A Yay., Ankara.
  • Durmuş O. (2004). Alıntı Kelimeler Bakımından Türkçe Sözlük, A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, C.11,S. 26, Erzurum, s.1-20.
  • Ercilasun A. B. (2009). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, (7.Baskı) Akçağ Yay., Ankara.
  • İlhan N. (2007).Türk Dili Sözlükleri, Manas Yayıncılık, Elazığ.
  • İnce Y. (2002). Manzum Sözlükler ve “Şemsî’nin Cevâhirü’l-Kelimât’i Üzerine Bir Dil İncelemesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, Elazığ, s. 175-1
  • Karaağaç G. (2008). Türkçe Verintiler Sözlüğü, TDK Yay., Ankara.
  • Tosun C. (2005). Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi, Journal of Language and Linguistic Studies, Vol.1, No.1, s.22-28.
  • Polat İ. (1989). Türk İtalyan İlişkileri Çerçevesinde İtalyan Okulları, Atatürk Yolu, S.4, Ankara Üniversitesi Basımevi, s.565-575.

YABANCILARA DİL ÖĞRETME YÖNTEMLERİ AÇISINDAN TÜRKÇE-İTALYANCA BİR SÖZLÜK

Yıl 2013, Sayı: 11, 993 - 1031, 31.01.2013
https://doi.org/10.14520/adyusbd.449

Öz

Dil öğrenme/öğretme, dil tarihi kadar eski bir süreçtir. Yabancı bir dili öğretme/öğrenme için farklı pek çok yeni yöntemler geliştirilirken eski dönemlerde yazılmış sözlükleri de göz ardı etmemek gerekir. Bosna-Hersek Gazi Hüsrev Bey Kütüphanesi’nde (R-5538) bulduğumuz tarihsiz yazma, Türkçe-İtalyanca bir sözlük olarak oluşturulmuştur. Tüm kelimelerin karşılıkları olmamakla beraber 1315 kelimenin /kelime grubunun/ cümlenin yaklaşık 85 tanesinin İtalyanca karşılığı verilmiştir. Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntemleri açısından sözlük incelenirken, tüm kelimeler tasnif ve tahlil edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan D. (2005). Anlambilim Konuları ve Türkçenin Anlambilimi, (3.Basım)Engin Yayın Evi, Ankara.
  • Aksan D. (1982). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim, TDK Yayınları, Ankara. Demircan Ö. (2002). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, Der Yay., İstanbul.
  • Demirel Ö. (2004).Yabancı Dil Öğretimi, (2.Baskı) Pegem A Yay., Ankara.
  • Durmuş O. (2004). Alıntı Kelimeler Bakımından Türkçe Sözlük, A. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, C.11,S. 26, Erzurum, s.1-20.
  • Ercilasun A. B. (2009). Başlangıçtan Yirminci Yüzyıla Türk Dili Tarihi, (7.Baskı) Akçağ Yay., Ankara.
  • İlhan N. (2007).Türk Dili Sözlükleri, Manas Yayıncılık, Elazığ.
  • İnce Y. (2002). Manzum Sözlükler ve “Şemsî’nin Cevâhirü’l-Kelimât’i Üzerine Bir Dil İncelemesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 12, Sayı: 2, Elazığ, s. 175-1
  • Karaağaç G. (2008). Türkçe Verintiler Sözlüğü, TDK Yay., Ankara.
  • Tosun C. (2005). Türkçe’nin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesi, Journal of Language and Linguistic Studies, Vol.1, No.1, s.22-28.
  • Polat İ. (1989). Türk İtalyan İlişkileri Çerçevesinde İtalyan Okulları, Atatürk Yolu, S.4, Ankara Üniversitesi Basımevi, s.565-575.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Şenel Bu kişi benim

Selma Şenel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Şenel, M., & Şenel, S. (2013). YABANCILARA DİL ÖĞRETME YÖNTEMLERİ AÇISINDAN TÜRKÇE-İTALYANCA BİR SÖZLÜK. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 993-1031. https://doi.org/10.14520/adyusbd.449