Bu çalışmada probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik
başarılarına, tutumlarına etkisi ve bu yöntem hakkındaki görüşleri
incelenmiştir. Araştırma, 5. sınıflarda öğrenim gören 48 öğrenci ile
yürütülmüştür. Bu öğrencilerden 24’ü kontrol grubu öğrencileri diğer 24 ise
deney grubu öğrencileridir. 5. sınıf matematik dersi kesirler müfredatına uygun
olarak deney grubu üzerinde, probleme dayalı öğrenme yöntemiyle ders
işlenmiştir. Kontrol grubu üzerinde yapılandırmacı yaklaşım felsefesi ile ders
işlenmiştir. Çalışma başlangıcında ve sonunda her iki gruba akademik başarı
testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin,
probleme dayalı öğrenme sürecinde bizzat neler yaşadığını anlamak ve
duygularını öğrenmek için yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile
düşünceleri paylaşılmıştır. Sonuç olarak her iki yöntemin akademik başarıya
olumlu olarak etkisi olduğu fakat probleme dayalı öğrenme yöntemiyle ders
işleyen deney grubu öğrencilerinin akademik başarı ve tutumları diğer gruba
göre daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin probleme dayalı
öğrenme yöntemi üzerine olumlu yönde düşüncelerinin olduğu görülmüştür.
Probleme dayalı öğrenme yöntemi yapılandırmacı yaklaşım kesirler
In this study, the
impact of problem based learning on students' academic achievement, attitudes
and their views on this method were examined. The study was conducted with 48
students in the 5th grade of a school. Of these students, 24 are control group
students and the other 24 are experimental group students. 5th grade
mathematics course was taught on the experimental group in accordance with the
curriculum of fractions, probing based learning method. The control group has
been taught the constructivist approach philosophy. Academic achievement test
and attitude scale were applied to both groups at the beginning and end of the
study. In addition, the experiment group students share their thoughts with a
semi-structured interview form to understand what they are experiencing in
their problem based learning process and to learn their feelings. As a result,
although both methods have positive effect on academic achievement, academic
achievement and attitudes of the experimental group with problem based learning
method were found higher than the other groups. It was also seen that the
experimental group students had a positive attitude towards the problem based
learning method.
Problem based learning method constructivist approach fractions
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 26 |