This
review is about examining Turkish course book in terms of literariness and knowledge.
Forth is review the Turkish course book of eight class is selected.
Someinformationaboutthecontent of thecourse is given before passing to there
view. After that texts in the course book are examined in terms of literariness
and knowledge. In the on clusion part of there view there are some suggestions
about how the texts in the Turkish course book should be. Thees say comesto an
end with suggestions such as improving the units preparing and examining course
boks and detecting the texts selected for course boks by workshop swhich also
have institution alcharacteristics.
Bu
çalışma, 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinleri yazınsallık ve bilgi
açısından incelemeye yöneliktir. Metinlere yönelik incelemelere geçmeden önce
incelenecek kitabın içeriği hakkında bilgi verilecektir. Ardından söz konusu
ders kitabındaki metinler yazınsallık ve bilgi açısından incelenecektir.
Çalışmanın sonuç bölümünde ise Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin
nasıl olması gerektiğine ilişkin öneriler sıralanacaktır. Ders kitaplarını
hazırlayan ve inceleyen yapıların güçlendirilmesi, ders kitaplarına seçilecek
metinlerin çalıştaylarla tespit edilmesi şeklinde kurumsal niteliği de olan
önerilerle makale son bulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 31 |