Bu çalışmada,
DergiPark sisteminde yayınlanan “sosyal medya” konulu makalelerin içerik
analizi yapılmaktadır. Çalışmanın amacı sosyal medyaya ilişkin yapılan
araştırmaların genel eğilimlerini belirlemektir. Bu amaçla, “sosyal medya”,
“sosyal ağ” ve “sosyal paylaşım” anahtar kavramları üzerinden yapılan tarama
sonucunda ulaşılan 640 makalenin betimsel içerik analizi yapılmıştır.
Makaleler, sosyal medyaya ilişkin yapılan çalışmaların yıllara göre dağılımı;
tematik içerikleri; araştırma yöntemi ve yöntemsel süreçte odaklanılan analiz
alanları çerçevesinde incelenmiştir. Elde edilen verilere dayalı olarak sosyal
medya alanında en fazla son üç yıl içinde yayın yapıldığı, yayınların ağırlıklı
olarak sosyal medyanın işlevi, etkileri, içerikleri ve kullanıcı davranışları
üzerine odaklandığı görülmektedir. Yöntemsel olarak nicel araştırma kapsamında
anket tekniği ve içerik analizine dayalı araştırmaların daha fazla tercih
edildiği ve verilerin elde edilmesi sürecinde daha çok betimsel analizlerin
yapıldığı tespit edilmiştir. Sosyal medya çalışmalarında veri madenciliği,
netnografik analiz, web hasatcılığı, algoritmik ve duygu analizi modeli gibi
yeni metodolojik yönelimlerin ise çok az kullanıldığı bulgulanmıştır.
Sosyal medya Sosyal ağ Sosyal paylaşım DergiPark İçerik Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 34 |