Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Correlational Research on Organisational Power Sources Used by Female School Administrators and Their Administrative Competencies

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 2, 527 - 546, 31.07.2025
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1673252

Öz

In this research, it was aimed to examine the relationship between the organisational power sources used by female school administrators and their administrative competencies. The population of the research, which was conducted in the correlational survey model, consisted of teachers working in public schools (pre-school education institutions, primary schools, secondary schools and high schools) with female administrators in all districts of ……. province in the 2022-2023 academic year. Among the research population, 465 teachers determined by stratified sampling and simple random sampling method were included in the sample. The research data were collected through “Organisational Power Scale at Schools”, “School Principals’ Competencies Scale” and “Personal Information Form”. Correlation analysis was used to determine the relationship between the variables and simple regression analysis was used to determine the extent to which administrative competencies of female school administrators predict organisational power sources. As a result of the research, it was determined that female school administrators mostly used legitimate power, followed by charisma power, reward power, expertise power and coercive power respectively. In terms of administrative competencies, it was determined that female school administrators had technical competencies the most, followed by humanistic and conceptual competencies respectively. It was also determined that legitimate power, reward power, expertise power and charisma power were positively related to the administrative competencies of female school administrators, whereas coercive power was negatively related. It was determined that the administrative competencies of female school administrators significantly predicted all organisational power sources.

Kaynakça

  • Açıkgöz, R. (2023). Liderlik özellikleri ile kullanılan güç kaynakları arasındaki ilişkinin incelenmesi: bir sağlık kurumu örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çankırı.
  • Adak, Y. (2023). Okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Admış, A., Deviren, G., Acar, H., Taruk, M., Gümüş, M. M. ve Demir, Y. (2021). Yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 2(1), 1-16.
  • Akar, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin, yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akar, C. ve Yıldırım, Y. T. (2008). Yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler: yapısal denklem modeliyle beyaz et sektöründe bir aan uygulaması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 97-113.
  • Akıllı, M. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin sergiledikleri liderlik tarzları ile kullandıkları güç kaynakları arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akın, İ. (2022). Başarılı okullardaki yöneticilerin yönetici yeterliklerinin kurum kültürü ile uyumu. Yüksek Lisans Tezi, İbni Haldun Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İstanbul.
  • Aksoy, Ş. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri ile eğitim-öğretim süreci arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2013). Okullarda örgütsel güç ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-International Journal of Educational Research, 4(4), 1-17.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., Erol, E. ve Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 25-52.
  • Argon, T. ve Dilekçi, Ü. (2016). Okul yöneticilerinin örgütlenmelerine ilişkin öğretmen görüşleri, güç kaynakları ve değişimleri, yönetim davranışları. Evrensel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(9), 2195-2208.
  • Arslantaş, H. İ. ve Dayanan Uğur, İ. (2018). Öğretmen algılarına göre yöneticilerin sahip oldukları örgütsel güç kaynakları düzeyi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 46-63.
  • Ataç, G., Çatak, C., Aydın, H., Yaşlı, H., Can, D., Yılmaz, G., Çeliktepe, A. ve Yaman, Ç. (2023). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin yönetici yeterliklerinin incelenmesi. Tigin Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 376-385.
  • Atmaca, T. (2014). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma, örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, S. (2022). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ve liderlik özelliklerinin öğretmenlerin mesleki profesyonelliğine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bağcı, Z. (2009). Örgütlerde çalışanların algıladıkları güç kaynaklarının örgüte bağlılıkları üzerine etkisi: bir araştırma. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bağcı, Z. ve Mohan Bursalı, Y. (2011). Yöneticilerin güç kaynaklarının çalışanların örgüte bağlılıkları üzerine etkisi: çalışanların algılamalarına bağımlı analitik bir inceleme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 9-21.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2010). Liderlik “türleri” ve “güç kaynakları”na ilişkin mevcut-gelecek durum karşılaştırması: eğitim kurumu yöneticilerinin algılarına dayalı bir alan araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 12(19), 73-84.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. BEÜ SBE Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bodalina, K. N. and Mestry, R. (2022). A case study of the experiences of women leaders in senior leadership positions in the education district offices. Educational Management Administration and Leadership, 50(3), 452-468.
  • Ceylan, E., Özdoğan-Özbal, E., Sever, M. ve Boyacı, A. (2020, Mart-Mayıs). Türkiye’deki öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri, öğretim koşulları: TALİS 2018 öğretmen ve okul yöneticileri yanıtları analizi. https://oygm.meb.gov.tr/meb iys dosyalar/2020 09/10142823 TALIS RAPORU-.pdf
  • Cömert, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile okul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Çalışkur, A. (2016). Örgütlerde güç olgusu ve gücün kullanımı. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 29-48.
  • Çatalyürek, B. H. (2022). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre müdürlerin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin motivasyon ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Çeliker, G. (2015). Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alan uzmanlarının eğitimde program değerlendirme öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çiçek, B. (2008). Kadın öğretmenlerin yöneticilik rol algıları (Elâzığ–Tunceli illeri örneği). Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elâzığ.
  • Çubukçu, B. (2018). Özel okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, K. (2017). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deviren, İ. (2019). İlkokul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Deviren, İ. ve Okçu, V. (2020). İlkokul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 7(52), 915-932.
  • Diş, O. (2015). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Diş, O. ve Ayık, A. (2016). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 58, 499-518.
  • Eriçok, B. (2014). Okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile yönetsel yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Nevşehir ili örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Etzioni, A. (1961) A comparative analysis of complex organizations: on power, involvement, and their correlates. Free Press of Glencoe, New York.
  • French, J. R. P. and Raven, B. (1959). The bases of social power. İçinde D. Cartwright (Ed.), Studies in Social Power (ss. 150-167). MI: University of Michigan Pres.
  • Gammie, E., Gammie, B., Matson, M. and Duncan, F. (2007). Women of icas reaching the top: The demise of the glass ceiling. Institue of Chartered Accountants of Scotland.
  • Gökyer, N. ve Çiçek, F. (2016). Kadın Yöneticilerle Çalışan Öğretmenlerin, Kadın Yöneticilerin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 747-766.
  • Gülşen, C. ve Gökyer, N. (2011). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hodge, B. J., Anthony, W. P. and Gales, L. M., 2003. Organization theory: A strategic approach. Prentice Hall.
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Katz, D. and Kahn, R. (1966). General system theory, foundations development application. New York: George Braziller.
  • Kaya, K., Kuzu, H., Aysapar, C. ve Karakuzu, S. (2023). Yöneticilerin sahip oldukları güç kaynakları ve etkileri. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(71), 4042-4049.
  • Kayalı, M. (2011). Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları (Uşak ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Kerlinger, F. N. and Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. New York: Harcourt college publishers.
  • Kızanlıklı, M. M., Koç, H. ve Kılıçlar, A. (2021). Örgütsel güç ve gücün kaynakları üzerine kavramsal bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4), 448–504.
  • Koçel, T. (2011). İşletme yöneticiliği (13. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Köse, A. (2023). Örgütsel güç kaynakları. N. Cemaloğlu ve E. Daşçı Sönmez (Ed.). Yönetim Bilimi Kuram-İlke-Uygulama içinde (ss. 211-253). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Köse, A. ve İnce, S. (2022). Kadın yönetici ve öğretmenlerin kariyer engelleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1717-1755. doi: 10.17679/inuefd.1141438
  • Köse, S., Tetik, S. ve Ercan, C. (2001). Örgüt kültürünü oluşturan faktörler. Yönetim ve Ekonomi, 7(1), 219-242.
  • Leithwood, K. (2001) School Leadership and educational accountability. International Journal of Educational Leadership, 3, 217-237. https://doi.org/10.1080/13603120110057082
  • Memduhoğlu, H. B. ve Turhan, M. (2016). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44, 73-89. doi: 10.15285/maruaebd.286486
  • Metin, Ö. ve Helvacı, M. A. (2023). Covid-19 pandemisi sürecinde okul müdürlerinin yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 97-112. https://doi.org/10.29065/usakead.1335242
  • Meydan, C. H. (2010). Örgüt kültürü, örgütsel güç ve örgütsel adalet algılarının bireyin iş tatmini ve örgüte bağlılığı üzerine etkisi: kamuda bir araştırma. Doktora Tezi, Kara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mintzberg, H. (1983). Power in and around organizations. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 5(4), 700. https://doi.org/10.1177/017084068400500419
  • Nartgün, Ş. S., Nartgün, Z. ve Arıcı, U. D. (2016). Okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile otantik liderlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-26.
  • Oran Çınar, S. (2019). Okul müdürlerinin güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özalp, İ. (2012). Yönetim Bilimine Giriş. Celil, K. (Ed.), Yönetim ve Organizasyon-1 içinde (ss. 2-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Özdemir, A. (2015). Öğretmenlerin okullarına duygusal bağlılıklarının müdürlerin sosyal becerileri, kullandıkları güç kaynakları ve etik liderlik davranışları açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 595-618. Özdemir, G., Tekin Bozkurt, A. ve Aydın, T. (2015). Okul yöneticilerinin insancıl yeterlikleri. İlköğretim Online, 14(1), 151-163. doi: 10.17051/io.2015.41297
  • Özdemir, S., Sezgin, F. ve Kılıç, D. Ö. (2015). Okul yöneticisi ve öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 40(177), 365-383.
  • Öztürk, K. ve Erdem, M. (2020). The Relationship between competencies of school principals and psychological hardiness levels of teachers according to the perceptions of secondary school teachers. International Journal of Turkish Educational Sciences, 8(15), 26-47.
  • Pekkan, N. Ü. (2022). İç denetçiler özelinde güç, politika ve politik davranış üzerine bir değerlendirme. Journal of International Management, Educational and Economics Perspectives, 10(1), 12–24.
  • Rosener, J. B. (1990). Ways women lead. Harward Business Review, 68(6), 119-125.
  • Rudolph, H. R. ve Peluchette, J. V. (1993). The power gap: is sharing or accumulating power the answer? Journal of Applied Business Research, 9(3), 12-20.
  • Schermerhorn, J. R., Osborn, R. N., Uhl-Bien, M. and Hunt, J. G. (2011). Organizational Behavior. Jhon Wiley & Sons, Inc.
  • Sevinç, N. (2017). Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisi. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sezgin, F. ve Koşar, S., 2010. İlköğretim okulu müdürlerinin güç stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 273-296.
  • Sönmez, E. ve Doğan, E. (2022). Türkiye’de okul yöneticilerinin güç kaynakları üzerine gerçekleştirilen çalışmaların incelenmesi: bir betimsel içerik analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 679-700.
  • Şimşek, Y. (2003). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki (Eskişehir ili örneği). Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şişman, M. (2020). Eğitime Giriş (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. and Fidell, L. S. (2013). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. (M, Baloğlu, Çev. Ed.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tat, F. (2015). Kadın yöneticilerle çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin, kadın yöneticilerin yeterliklerine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ. Teimouri, H., Izadpanah, N., Akbariani, S., Jenab, K., Khoury, S. and Moslehpour, S. (2015). The Management Policies and Practices, 3(2), 21-30.
  • Titrek, O. ve Zafer, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(60), 657-674.
  • Toytok, H. ve Uçar, L. (2018). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ve örgütsel depresyon: bir ilişkisel tarama modeli. EKEV Akademi Dergisi, 22(76), 109-126.
  • Türkseven Dübüş, B. ve Göksoy, S. (2023). Okul yöneticilerinin dağıtımcı liderlik rolleri ile kullandıkları örgütsel güç kaynakları arasındaki ilişki, E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (e-upad), 3(1), 1-11. doi: https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.107
  • Uğurlu, C. T. ve Demir, A. (2016). Örgütsel vatandaşlık davranışının öncülü olarak okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları. Elektronik Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 98-119.
  • Uludağ Kodal, D. (2019). Okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uslu, B. (2013). Eğitim Yönetimi alanındaki akademisyenlerin okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 37, 172-188.
  • Uzun, M. (2019). Yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin kendini işe vermeleri arasındaki ilişki (Kahramanmaraş ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Uzun, M. ve Köse, A. (2021). Örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin kendini işe vermeleri arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(4), 886-898. doi: 10.16986/HUJE.2020060127
  • Vatansever Bayraktar, H. ve Açıkses Fırat, B. (2019). İlkokul yöneticilerinin yönetimde kullandıkları örgütsel güç türleri ile ilgili sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 899-929.
  • Weber, M. (2006). Sosyoloji Yazıları. İstabul: İletişim Yayınları.
  • Yeni Çağ Gazetesi (2020.01.06). MEB, kurumdaki kadın yönetici sayısını açıkladı. https://www.yenicaggazetesi.com.tr/-263239h.htm
  • Yorulmaz, A. (2014). Ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin örgütsel güç kaynakları ve kullanma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, D. (1999). Gücün örgüt yönetiminde etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(4), 167-179.
  • Yüksekli, N. U. ve Okçu, V. (2022). Okul yöneticilerinin yeterlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 291-322. doi: 10.55605/ejedus.1095814

Kadın Okul Yöneticilerinin KullandıklarıÖrgütsel Güç Kaynakları ve Yönetici Yeterlikleri Üzerine İlişkisel Bir Çalışma

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 2, 527 - 546, 31.07.2025
https://doi.org/10.31592/aeusbed.1673252

Öz

Bu araştırmada kadın okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile yönetici yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında …….. ilinin tüm ilçelerinde kamuya ait ve yöneticisi kadın olan okullarda (okul öncesi eğitim kurumlarında, ilkokullarda, ortaokullarda ve liselerde) görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma evreni içerisinden tabakalı örnekleme ve basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenen 465 öğretmen örnekleme dâhil edilmiştir. Araştırma verileri “Okullarda Örgütsel Güç Ölçeği”, “Okul Müdürlerinin Yeterlikleri Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” aracılığıyla toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek için korelasyon analizi, kadın okul yöneticilerinin yönetici yeterliklerinin örgütsel güç kaynaklarını ne düzeyde yordadığını belirlemek amacıyla da basit regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın okul yöneticilerinin çoğunlukla yasal güce başvurdukları, bunu sırasıyla karizma gücünün, ödül gücünün, uzmanlık gücünün ve zorlayıcı gücün takip ettiği ortaya çıkmıştır. Yönetici yeterlikleri yönünden ise kadın okul yöneticilerinin en fazla teknik yeterliğe sahip oldukları, bunu da sırasıyla insancıl ve kavramsal yeterliklerin izlediği belirlenmiştir. Yasal güç, ödül gücü, uzmanlık gücü ve karizma gücünün kadın okul yöneticilerinin yönetici yeterlikleri ile pozitif yönlü, zorlayıcı gücün ise negatif yönlü ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Kadın okul yöneticilerinin yönetici yeterliklerinin tüm örgütsel güç kaynaklarını anlamlı biçimde yordadığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, R. (2023). Liderlik özellikleri ile kullanılan güç kaynakları arasındaki ilişkinin incelenmesi: bir sağlık kurumu örneği. Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çankırı.
  • Adak, Y. (2023). Okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel muhalefet davranışları arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Admış, A., Deviren, G., Acar, H., Taruk, M., Gümüş, M. M. ve Demir, Y. (2021). Yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Öğretmen Eğitimi ve Öğretim, 2(1), 1-16.
  • Akar, A. (2006). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin, yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Ankara ili örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akar, C. ve Yıldırım, Y. T. (2008). Yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler: yapısal denklem modeliyle beyaz et sektöründe bir aan uygulaması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(2), 97-113.
  • Akıllı, M. (2019). Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarındaki yöneticilerin sergiledikleri liderlik tarzları ile kullandıkları güç kaynakları arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akın, İ. (2022). Başarılı okullardaki yöneticilerin yönetici yeterliklerinin kurum kültürü ile uyumu. Yüksek Lisans Tezi, İbni Haldun Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, İstanbul.
  • Aksoy, Ş. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin yeterlikleri ile eğitim-öğretim süreci arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2013). Okullarda örgütsel güç ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. e-International Journal of Educational Research, 4(4), 1-17.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., Erol, E. ve Salalı, E. T. (2014). Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişki. Journal of Teacher Education and Educators, 3(1), 25-52.
  • Argon, T. ve Dilekçi, Ü. (2016). Okul yöneticilerinin örgütlenmelerine ilişkin öğretmen görüşleri, güç kaynakları ve değişimleri, yönetim davranışları. Evrensel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(9), 2195-2208.
  • Arslantaş, H. İ. ve Dayanan Uğur, İ. (2018). Öğretmen algılarına göre yöneticilerin sahip oldukları örgütsel güç kaynakları düzeyi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 46-63.
  • Ataç, G., Çatak, C., Aydın, H., Yaşlı, H., Can, D., Yılmaz, G., Çeliktepe, A. ve Yaman, Ç. (2023). Öğretmen algılarına göre okul müdürlerinin yönetici yeterliklerinin incelenmesi. Tigin Analitik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 376-385.
  • Atmaca, T. (2014). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin yaşadıkları yıldırma, örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydoğan, S. (2022). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ve liderlik özelliklerinin öğretmenlerin mesleki profesyonelliğine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bağcı, Z. (2009). Örgütlerde çalışanların algıladıkları güç kaynaklarının örgüte bağlılıkları üzerine etkisi: bir araştırma. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Bağcı, Z. ve Mohan Bursalı, Y. (2011). Yöneticilerin güç kaynaklarının çalışanların örgüte bağlılıkları üzerine etkisi: çalışanların algılamalarına bağımlı analitik bir inceleme. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 9-21.
  • Bakan, İ. ve Büyükbeşe, T. (2010). Liderlik “türleri” ve “güç kaynakları”na ilişkin mevcut-gelecek durum karşılaştırması: eğitim kurumu yöneticilerinin algılarına dayalı bir alan araştırması. KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 12(19), 73-84.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. BEÜ SBE Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bodalina, K. N. and Mestry, R. (2022). A case study of the experiences of women leaders in senior leadership positions in the education district offices. Educational Management Administration and Leadership, 50(3), 452-468.
  • Ceylan, E., Özdoğan-Özbal, E., Sever, M. ve Boyacı, A. (2020, Mart-Mayıs). Türkiye’deki öğretmen ve okul yöneticilerinin görüşleri, öğretim koşulları: TALİS 2018 öğretmen ve okul yöneticileri yanıtları analizi. https://oygm.meb.gov.tr/meb iys dosyalar/2020 09/10142823 TALIS RAPORU-.pdf
  • Cömert, M. (2014). Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile okul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Çalışkur, A. (2016). Örgütlerde güç olgusu ve gücün kullanımı. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 29-48.
  • Çatalyürek, B. H. (2022). Sınıf öğretmenlerinin algılarına göre müdürlerin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin motivasyon ve örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Çeliker, G. (2015). Eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alan uzmanlarının eğitimde program değerlendirme öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Çiçek, B. (2008). Kadın öğretmenlerin yöneticilik rol algıları (Elâzığ–Tunceli illeri örneği). Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elâzığ.
  • Çubukçu, B. (2018). Özel okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarının öğretmenlerin iş doyumu ile olan ilişkisi. Yüksek Lisans Tezi, Okan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demir, K. (2017). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile öğretmenlerin sinizm düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deviren, İ. (2019). İlkokul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Deviren, İ. ve Okçu, V. (2020). İlkokul müdürlerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel sessizlik ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Araştırma Dergisi, 7(52), 915-932.
  • Diş, O. (2015). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Diş, O. ve Ayık, A. (2016). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki. Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 58, 499-518.
  • Eriçok, B. (2014). Okul yöneticilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile yönetsel yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi: Nevşehir ili örneği [Yüksek Lisans Tezi]. Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Etzioni, A. (1961) A comparative analysis of complex organizations: on power, involvement, and their correlates. Free Press of Glencoe, New York.
  • French, J. R. P. and Raven, B. (1959). The bases of social power. İçinde D. Cartwright (Ed.), Studies in Social Power (ss. 150-167). MI: University of Michigan Pres.
  • Gammie, E., Gammie, B., Matson, M. and Duncan, F. (2007). Women of icas reaching the top: The demise of the glass ceiling. Institue of Chartered Accountants of Scotland.
  • Gökyer, N. ve Çiçek, F. (2016). Kadın Yöneticilerle Çalışan Öğretmenlerin, Kadın Yöneticilerin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 747-766.
  • Gülşen, C. ve Gökyer, N. (2011). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Hodge, B. J., Anthony, W. P. and Gales, L. M., 2003. Organization theory: A strategic approach. Prentice Hall.
  • Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi: Teori, araştırma ve uygulama. (S. Turan, Çev.), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Katz, D. and Kahn, R. (1966). General system theory, foundations development application. New York: George Braziller.
  • Kaya, K., Kuzu, H., Aysapar, C. ve Karakuzu, S. (2023). Yöneticilerin sahip oldukları güç kaynakları ve etkileri. Journal of Social, Humanities and Administrative Sciences, 9(71), 4042-4049.
  • Kayalı, M. (2011). Okul müdürlerinin kullandıkları güç kaynakları (Uşak ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Kerlinger, F. N. and Lee, H. B. (1999). Foundations of behavioral research. New York: Harcourt college publishers.
  • Kızanlıklı, M. M., Koç, H. ve Kılıçlar, A. (2021). Örgütsel güç ve gücün kaynakları üzerine kavramsal bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(4), 448–504.
  • Koçel, T. (2011). İşletme yöneticiliği (13. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Köse, A. (2023). Örgütsel güç kaynakları. N. Cemaloğlu ve E. Daşçı Sönmez (Ed.). Yönetim Bilimi Kuram-İlke-Uygulama içinde (ss. 211-253). Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Köse, A. ve İnce, S. (2022). Kadın yönetici ve öğretmenlerin kariyer engelleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 1717-1755. doi: 10.17679/inuefd.1141438
  • Köse, S., Tetik, S. ve Ercan, C. (2001). Örgüt kültürünü oluşturan faktörler. Yönetim ve Ekonomi, 7(1), 219-242.
  • Leithwood, K. (2001) School Leadership and educational accountability. International Journal of Educational Leadership, 3, 217-237. https://doi.org/10.1080/13603120110057082
  • Memduhoğlu, H. B. ve Turhan, M. (2016). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okul müdürlerinin örgütsel güç kaynaklarını kullanım düzeyleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 44, 73-89. doi: 10.15285/maruaebd.286486
  • Metin, Ö. ve Helvacı, M. A. (2023). Covid-19 pandemisi sürecinde okul müdürlerinin yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 97-112. https://doi.org/10.29065/usakead.1335242
  • Meydan, C. H. (2010). Örgüt kültürü, örgütsel güç ve örgütsel adalet algılarının bireyin iş tatmini ve örgüte bağlılığı üzerine etkisi: kamuda bir araştırma. Doktora Tezi, Kara Harp Okulu, Savunma Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Mintzberg, H. (1983). Power in and around organizations. Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 5(4), 700. https://doi.org/10.1177/017084068400500419
  • Nartgün, Ş. S., Nartgün, Z. ve Arıcı, U. D. (2016). Okul yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile otantik liderlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-26.
  • Oran Çınar, S. (2019). Okul müdürlerinin güç kaynakları ile öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları ve örgütsel kimlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özalp, İ. (2012). Yönetim Bilimine Giriş. Celil, K. (Ed.), Yönetim ve Organizasyon-1 içinde (ss. 2-19). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Özdemir, A. (2015). Öğretmenlerin okullarına duygusal bağlılıklarının müdürlerin sosyal becerileri, kullandıkları güç kaynakları ve etik liderlik davranışları açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 595-618. Özdemir, G., Tekin Bozkurt, A. ve Aydın, T. (2015). Okul yöneticilerinin insancıl yeterlikleri. İlköğretim Online, 14(1), 151-163. doi: 10.17051/io.2015.41297
  • Özdemir, S., Sezgin, F. ve Kılıç, D. Ö. (2015). Okul yöneticisi ve öğretmen görüşlerine göre okul yöneticilerinin liderlik yeterlikleri. Eğitim ve Bilim, 40(177), 365-383.
  • Öztürk, K. ve Erdem, M. (2020). The Relationship between competencies of school principals and psychological hardiness levels of teachers according to the perceptions of secondary school teachers. International Journal of Turkish Educational Sciences, 8(15), 26-47.
  • Pekkan, N. Ü. (2022). İç denetçiler özelinde güç, politika ve politik davranış üzerine bir değerlendirme. Journal of International Management, Educational and Economics Perspectives, 10(1), 12–24.
  • Rosener, J. B. (1990). Ways women lead. Harward Business Review, 68(6), 119-125.
  • Rudolph, H. R. ve Peluchette, J. V. (1993). The power gap: is sharing or accumulating power the answer? Journal of Applied Business Research, 9(3), 12-20.
  • Schermerhorn, J. R., Osborn, R. N., Uhl-Bien, M. and Hunt, J. G. (2011). Organizational Behavior. Jhon Wiley & Sons, Inc.
  • Sevinç, N. (2017). Okul yöneticilerinin yönetsel deneyimlerinin yöneticilerin yeterlikleri ve entelektüel liderliği üzerindeki etkisi. Doktora Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Sezgin, F. ve Koşar, S., 2010. İlköğretim okulu müdürlerinin güç stilleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 273-296.
  • Sönmez, E. ve Doğan, E. (2022). Türkiye’de okul yöneticilerinin güç kaynakları üzerine gerçekleştirilen çalışmaların incelenmesi: bir betimsel içerik analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 20(2), 679-700.
  • Şimşek, Y. (2003). Okul müdürlerinin iletişim becerileri ile okul kültürü arasındaki ilişki (Eskişehir ili örneği). Doktora Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şişman, M. (2020). Eğitime Giriş (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. and Fidell, L. S. (2013). Çok değişkenli istatistiklerin kullanımı. (M, Baloğlu, Çev. Ed.), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tat, F. (2015). Kadın yöneticilerle çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin, kadın yöneticilerin yeterliklerine ilişkin görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elâzığ. Teimouri, H., Izadpanah, N., Akbariani, S., Jenab, K., Khoury, S. and Moslehpour, S. (2015). The Management Policies and Practices, 3(2), 21-30.
  • Titrek, O. ve Zafer, D. (2009). İlköğretim okulu yöneticilerinin kullandıkları örgütsel güç kaynaklarına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 15(60), 657-674.
  • Toytok, H. ve Uçar, L. (2018). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ve örgütsel depresyon: bir ilişkisel tarama modeli. EKEV Akademi Dergisi, 22(76), 109-126.
  • Türkseven Dübüş, B. ve Göksoy, S. (2023). Okul yöneticilerinin dağıtımcı liderlik rolleri ile kullandıkları örgütsel güç kaynakları arasındaki ilişki, E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi (e-upad), 3(1), 1-11. doi: https://trdoi.org/10.27579808/e-ijpa.107
  • Uğurlu, C. T. ve Demir, A. (2016). Örgütsel vatandaşlık davranışının öncülü olarak okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları. Elektronik Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 98-119.
  • Uludağ Kodal, D. (2019). Okul öncesi eğitim kurumu yöneticilerinin kullandıkları güç türleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Uslu, B. (2013). Eğitim Yönetimi alanındaki akademisyenlerin okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin görüşleri. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 37, 172-188.
  • Uzun, M. (2019). Yöneticilerin kullandıkları örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin kendini işe vermeleri arasındaki ilişki (Kahramanmaraş ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Uzun, M. ve Köse, A. (2021). Örgütsel güç kaynakları ile öğretmenlerin kendini işe vermeleri arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(4), 886-898. doi: 10.16986/HUJE.2020060127
  • Vatansever Bayraktar, H. ve Açıkses Fırat, B. (2019). İlkokul yöneticilerinin yönetimde kullandıkları örgütsel güç türleri ile ilgili sınıf öğretmenlerinin algılarının incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 899-929.
  • Weber, M. (2006). Sosyoloji Yazıları. İstabul: İletişim Yayınları.
  • Yeni Çağ Gazetesi (2020.01.06). MEB, kurumdaki kadın yönetici sayısını açıkladı. https://www.yenicaggazetesi.com.tr/-263239h.htm
  • Yorulmaz, A. (2014). Ortaöğretim kurumlarındaki okul yöneticilerinin örgütsel güç kaynakları ve kullanma düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, D. (1999). Gücün örgüt yönetiminde etkileri. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(4), 167-179.
  • Yüksekli, N. U. ve Okçu, V. (2022). Okul yöneticilerinin yeterlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(21), 291-322. doi: 10.55605/ejedus.1095814
Toplam 86 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sultan İnce 0000-0003-4142-4590

Akif Köse 0000-0002-4813-6375

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 10 Nisan 2025
Kabul Tarihi 18 Temmuz 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnce, S., & Köse, A. (2025). Kadın Okul Yöneticilerinin KullandıklarıÖrgütsel Güç Kaynakları ve Yönetici Yeterlikleri Üzerine İlişkisel Bir Çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(2), 527-546. https://doi.org/10.31592/aeusbed.1673252