Bu çalışmada lisansüstü eğitimde danışmanlarin tez konusuna karar verme deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu çalışma niteliksel çalışma yöntemlerinden fenomenolojik araştırma tasarımında planlanmıştır. Veriler yapılandırılmış form ile elde edilmiş; kod ve temalar içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Katılımcıların (n=12) tamamının kadın; %75’inin evli; yaş ort. 39.58±5.08; %83.3’ünün doktor öğretim üyesi; akademik ortamda çalışma süresinin ort. 14±4.69 yıl; klinik deneyiminin ort. 3.58±2.63 yıl olduğu belirlenmiştir. Danışmanlar hemşirelik ile ilişkili toplam 7 alanda yl ve doktora eğitimi sürdürmektedir. Öğrencinin ilgi alanı; danışmanın yetkinliği; araştırma konusunun mesleki gelişime katkısı, öğrencinin öğrenme istekliliği olmak üzere 4 ana temadan ve bunlarla ilişkili alt temalar ortaya çıkmıştır. Lisansüstü eğitim sürecinin kaliteli ve verimli geçebilmesi özellikle öğrencinin zaman yönetimi; özgün konular ile ilgili yaratıcılığı ve danışmanın uygun yönlendirmesi ile ilişkilendirilebilir. Hemşirelik lisansüstü eğitim sürecinin hem danışman hem de öğrenci gözüyle değerlendirilmesi önerilmektedir.
Lisansüstü eğitim tez konusu belirleme danışmanlık hemşirelik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 3 |
Dergimiz; Cite Factor, Türk Medline, Sobiad Atıf Dizini, Türk Eğitim İndeksi, Türkiye Atıf Dizini (Turkiye Citation Index) ve Index Copernicus'ta taranmaktadır.
Dergimizin Önceki Editörleri:
2017-2019: Doç. Dr. Rıdvan Karabulut