Bir eylem araştırması
olarak tasarlanan bu çalışmada yöntem olarak seçilen sorgulama temelli
öğrenmenin matematik derslerine uyarlanmış şekli kullanılmıştır. Eylem planının
uygulanmasında Chin E. vd., ( 2016)
tarafından PRIMAS projesi kapsamında oluşturdukları Sorgulama Temelli
Matematik Öğretimi (STMÖ) modeli benimsenmiştir. Temel matematik 1 dersini alan
matematik öğretmen adaylarının, önceki eğitimlerinde matematik dersini
öğrendikleri bilgileri sorgulamadan öğrendikleri tespit edilmiştir. Bunun
üzerine planlanan STMÖ planı Temel Matematik 1 dersinin öğretimi sürecince
uygulanmıştır. Bu uygulama süreci ve sonuçları bu makalede tartışılmıştır.
Uygulama sürecinin ilk haftalarında öğretmen adaylarının alışık olmadıkları bu
uygulamaya tepki gösterdikleri görülmüştür. İlerleyen haftalarda yönteme alışan
öğretmen adaylarının uygulamaya ilişkin görüşleri alınmıştır. Öğretmen
adaylarının görüşlerinin dört tema altında toplandığı tespit edilmiştir.
Öğretmen adayları, matematiğin doğası teması altında matematiğe bakış
açılarının değiştiğini, matematiğin mantığını öğrendiklerini, matematiğin
ezberlenerek yapılamayacağını ve matematiği öğrenmek için sürecin önemini
vurgulamışlardır. Yöntem temasında matematiği sorgulayarak, düşünerek,
ezberlemeden, somutlaştırarak öğrendiklerini belirtirken, ilk haftalarda
yönteme adapte olamadıklarını ve zorlandıklarını söylemişlerdir. Öğretmen
becerileri teması altında yöntemin kendilerini öğretmen gibi hissettirdiğini ve
artık öğrenci sorularına cevap verebileceklerini düşündüklerini; duyuşsal özellikler
tema başlığı altında ise heyecan verici, iyi, faydalı ve beklentilerinin
üzerinde bir ders olduğunu belirtmişlerdir. Az sayıda da olsa dersten sıkıldım
diyen ve farklı konuları görmeyi uman öğretmen adayları olmuştur.
: Matematik Öğretimi Sorgulama Temelli Öğrenme Sorgulama Temelli Matematik Öğrenme Matematik Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |