This research has been made with the aim of evaluating ideas and solution proposals of classroom teachers related to the problems during application of visual arts course curriculum. Research data have been collected by semi-structured interview method which is one of the qualitative methods with the aim of revealing the ideas of the teachers deeply. The research has been realized by interviews with 22 teachers from Afyon Karahisar by benefiting from survey model. Descriptive analysis technique has been used in the analysis of the data and these data has been numbered. At the end of the research, based on the findings results and proposals have been presented by revealing the problems met by the teachers in visual arts course
Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin, görsel sanatlar dersi programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ve çözüm önerilerini değerlendirme amacı ile yapılmıştır. Araştırma verileri öğretmen görüşlerinin etkin biçimde ortaya konması amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmada tarama modelinden faydalanılarak Afyonkarahisar ilinde 22 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen bilgiler sayısallaştırılmıştır. Araştırma sonucunda bulgulara dayalı olarak öğretmenlerin görsel sanatlar dersinde karşılaşılan sorunlara ilişkin görüşleri ortaya konularak sonuç ve öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |