The purpose of this study was to adapt the Creativity Fostering Teacher Behavior Index to Turkish Language. CFTIndex is consisted of a total of 45 behaviors within nine subscales and five behaviors for each subscale. During the adaptation process, language equivalence coefficient was calculated (r=.93) and confirmatory factor analysis was run with the data of 192 participant teachers. All finding showed that Turkish version of the index has satisfying coherence with the structure of the original index. Cronbach’s Alpha reliability coefficient of the index was found a quite high .95. Depending on all findings, it is possible to assert that Turkish version of the original index is a linguistically and structurally equivalent, valid and reliable index
Bu çalışmanın amacı Yaratıcılığa Teşvik Edici Öğretmen Davranışları İndeksi’ni Türkçeye uyarlamaktır. İndeks dokuz alt ölçek ve her alt ölçekte beşer madde olmak üzere toplam 45 maddeden oluşmaktadır. Uyarlama sürecinde dil eşdeğerliği alınmış (r=,93) ve toplamda 192 öğretmenin katılımı ile toplanan veriler doğrulayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Elde edilmiş olan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları indeksin Türkçe sürümünün orijinal indeksin yapısı ile yeterli uyum sağladığı yönünde bulgular ortaya koymuştur. Tüm indeks için hesaplanan Cronbach’ın Alpha güvenirlik katsayısı ise oldukça yüksek bir değer olan ,95’tir. Elde edilen tüm bulgulara dayanarak orijinal indeksin Türkçe sürümünün dil eşdeğerliğine sahip, yapısal olarak eşit, geçerli ve de güvenilir bir indeks olduğu ileri sürülebilir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |