Bu araştırmanın8 amacı, 2006 tarihli Türkçe dersi öğretim programında yazma becerisine yönelik olarak belirlenen amaç ve kazanımlar, önerilen etkinlikler, yöntem ve teknikler, araç-gereçler ile
ölçme değerlendirme boyutlarına ilişkin uygulamaları ve eğilimleri Türkçe öğretmenlerinin görüşlerinden hareketle değerlendirmektir. Nitel olarak desenlenen araştırmada durum çalışması yöntemi kullanılmış, çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu doğrultuda Adana ilinin dört ilçesindeki sekiz okuldan seçilen 24 Türkçe öğretmeni ile araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşmeler yapılmış, veriler içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunun planlı yazma, kendi yazdıklarını değerlendirme ve kendini yazılı olarak ifade etme alışkanlığı kazanma amaçlarına çok az ulaşıldığını düşündükleri, öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dışında farklı etkinlikler geliştirmedikleri, öğrencilerin metin türü olarak daha çok hikâye yazmaya yönelik etkinlikleri ilgi çekici buldukları saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin çoğu uyguladıkları etkinlikleri olumlu bulduğunu belirtmiş, olumsuz etkisinin olduğunu söyleyen bazı öğretmenler ise buna gerekçe olarak etkinliklerin fazla olmasının öğrencilerin yazdıkları metinlere geri bildirim vermeyi engellediğini ve yazma kaygısını arttırdığını söylemişlerdir.
Türkçe Dersi Öğretim Programı yazma becerisi program değerlendirme öğretmen görüşleri
The aim of this study is to evaluate The Turkish Language Curriculum dated 2006 evaluates the objectives, suggested activities, methods and techniques, materials and equipments and testing and assessment practices from the perspective of Turkish teacher. The study is a qualitative case study, and criteria sampling is used to choose the participants. The data were collected through semistructured interview with 24 Turkish teachers from 8 schools in four districts of the province of Adana. Content analysis was used to analyze the qualitative data. Results of the study show that
majority of the teachers think guided writing, self-evaluation of the written product, and expressing oneself in writing as the objectives of the courses are less achieved, and they do not develop any material except for the activities in the coursebook. It is also found out that students find activities of story writing more interesting as a literary genre. Additionally, while most of the teachers find the activities appropriate, some teachers mention the excessive number of the activities as a negative effect on giving feedback to students about their written production and thus increasing their writing anxiety.
Turkish Language Curriculum writing skills curriculum evaluation teachers’ opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 4 |