Bu araştırma, özel eğitim mezunu olan ve olmayan özel eğitim sınıfı öğretmenlerinin gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla, Düzce ilinde yer alan devlet okullarına bağlı özel eğitim sınıflarında görev yapan özel eğitim mezunu olan ve olmayan öğretmenler ile yürütülmüştür. Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile desenlenmiştir. Verilerin toplanmasında yapılandırılmamış görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler, betimsel analiz ile önceden belirlenen temalara göre yorumlanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin genellikle, öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi konusunda zümre öğretmenleri/yardımcı personel, diğer öğretmenler, aileler ve Rehberlik Araştırma Merkezi (RAM) ile işbirliği yardımına, materyal ve gerçek ortamlarda öğretim yapmak için prosedür kolaylığına gereksinim duyduğu; öğretim sürecinde, özel eğitim mezunu öğretmenlerin, işbirliği ve idari kolaylıklar gibi yardımlara; özel eğitim mezunu olmayan öğretmenlerin ise yardımcı personel, bilgi ve materyal desteğine gereksinim duydukları belirlenmiştir.
This research has been conducted with special education graduate and non graduate teachers working in special education classes in order to determine the instructional process requirements
of special education graduate and non graduate teachers working in special education classes in public schools in Düzce province. This research is designed as a case study which is one of the methods in qualitative research. Unstructured interview technique has been used in data collection. The data were analyzed by descriptive analysis and interpreted according to predefined themes. As a result of this research it is determined that teachers often need assistance in cooperating with group teachers / assistant staff, other teachers, families and the Guidance Research Center (RAM) on planning and evaluation of instruction, procedural simplicity for materials and to teach in real environments; through the instruction process, special education graduate teachers need cooperation and administrative facilities and special education non graduate teachers need support in terms of assistant staff, information and material.
Teacher of special education class Teaching process Requirements
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 4 |