Bu araştırmanın amacı, okulöncesi dönemde okula uyum sürecinde
uygulanan stratejiler ve karşılaşılan sorunlar hakkında öğretmen görüşlerinin
incelemektir. Ayrıca okula uyum sürecinde devlet okullarında uygulanan
stratejiler ile özel okullarda uygulanan stratejiler arasında farklılık olup olmadığı
da belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç
doğrultusunda; nitel araştırma yöntemlerinden tipik durum çalışması yoluyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu beşi devlet kurumunda, beşi
özel kurumda görev yapan 10 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler
okula uyum süreci ile ilgili en çok “güven kazanma” etkinlikleri yaptıkları
belirtmişlerdir. Öğretmenlerin çoğu uyum sürecinde en önemli unsurun ilgi
çekici etkinlikler ve tanışma etkinlikleri yapmak olduğunu ifade etmişlerdir.
Uyum sürecinde yaşanan sorunlar ile ilgili soruya, öğretmenler en çok aile
faktörünün etkili olduğu ifade etmişlerdir. Devlet kurumlarında en çok aşırı
koruyucu-hoşgörülü aile tutumuyla karşılaşılırken, özel kurumlar da ise aşırı
koruyucu aile tutumu ile birlikte kararsız aile tutumuna da sık rastlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |